رييس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اينكه در مركز تحقيقات قلب و عروق علاوه بر پژوهش ، توليد علم نيز انجام مي شود ، گفت : دومين كنگره بين المللي پيشگيري اوليه و ثانويه از بيماري هاي عروق كرونر ۲۴ تا ۲۶ مهرماه امسال در شيراز برگزار مي شود كه علاقمندان مي توانند تا ۱۵ شهريور مقالات خود را به كنگره ارسال کنند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، 
محمد جواد زيبايي نژاد بیان کرد : در اين كنگره تمام امور مربوط به ثبت نام و ارسال مقاله از طريق سايت كنگره به نشاني prevention.sums.ac.ir انجام مي پذيرد.
زيبايي نژاد ادامه داد : منظور از پيشگيري اوليه شناسايي فاكتورهاي خطرزاي بيماري هاي قلبي از جمله فشارخون ، چربي خون ، چاقي ، عدم تحرك و مصرف سيگار در جمعيت هدف و جمعيت عادي و كنترل آنها است تا فرد دچار سكته هاي قلبي نشود.
وي در زمينه پيشگيري ثانويه نيز گفت : هدف از اين نوع پيشگيري اين است كه فاكتورهاي خطرزا در فردي كه دچار سكته قلبي شده كنترل شود تا فرد دچار خطرات بيشتر نشود و زندگي طولاني تري داشته باشد.
زيبايي نژاد افزود : با تاسيس خانه قلب سالم و راه اندازي طرح غربالگري ، تاكنون ۱۳ هزار نفر به منظور پيشگيري اوليه در شيراز غربالگري شده اند كه با هدف شناسايي و درمان براي اولين بار در خاورميانه است كه انجام می شود.
وي از آمادگي مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي شيراز براي راه اندازي فلوشيپ پيشگيري از بيماري هاي قلب و عروق خبر داد و گفت : در صورت تصويب ، اين رشته براي نخستين بار در كشور در شيراز راه اندازي خواهد شد./س

برچسب ها: مقاله ، کنگره ، کرونر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.