واشنگتن تايمز در گزارشي نوشت: آمريکا به پنج مکان در سوريه نبايد حمله کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه در مقاله اي به قلم "راحت حسين" در پايگاه اينترنتي خود نوشت: پايگاه اينترنتي سياست خارجي آمريکا فهرستي از سي و پنج هدف احتمالي باراک اوباما در صورت حمله به سوريه منتشر کرده است. البته مکانهاي زيادي وجود دارد که اگر به آنجا حمله شود ممکن است اوضاع به شدت وخيم تر شود. در صورت وقوع حمله به سوريه بناهاي تاريخي و مذهبي، معابد و زيارتگاههاي مسيحيان و مسلمانان شيعه و سني و همينطور يهوديان به شدت در معرض آسيب و يا تخريب هستند. از نظر افرادي که اوضاع سوريه را به دقت رصد مي کنند اين پنج مکان اهميت خاصي دارند :

1- حرم حضرت زينب(س): اين محل زيارتگاه مهمي براي مسلمانان شيعه است. جبهه النصره  تا کنون اين زيارتگاه را تهديد کرده است. در فاصله چند مايلي از اين حرم مقبره و زيارتگاه حضرت رقيه(س) است. هر حمله اي که به اين زيارتگاهها آسيب بزند آتش تنش ها در آن منطقه و کشورهاي اطراف را به شدت شعله ور خواهد کرد. نگراني درباره خطراتي که اين زيارتگاهها را تهديد مي کند موجب شده است تا افراد براي محافظت از آنجا از نقاط مختلف خاورميانه به دمشق هجوم بياورند. اگر در حمله اي که در حمايت از شورشيان انجام مي شود اين زيارتگاهها آسيب ببينند ممکن است اوضاع در کل منطقه بر هم بريزد. 

2- مسجد اموي : اين مسجد که به مسجد جامع دمشق هم معروف است يک مکان تاريخي مهم است و بسياري از مسلمانان شيعه و سني هر سال از آنجا ديدن مي کنند. اگر در صورت حمله آسيب ببيند و يا تخريب شود احتمالا نتايج فاجعه باري براي آينده سوريه خواهد داشت.

3- صومعه صيدنايا: اين صومعه متعلق به مسيحيان است و ساختمان آن متعلق به 1500 سال پيش است. ساکنان اين منطقه نگران هستند حملات احتمالي به اين صومعه و کليساها اسيب بزند. حمله نظامي که منجر به تخريب کليساها و مراکز تاريخي مسيحيان در سوريه شود فقط به افراطيون در رسيدن به هدفشان که حذف مسيحيت در سوريه است کمک خواهد کرد. تشديد تلاش هاي شورشيان براي حمله به مراکز تاريخي و مذهبي مسيحيان در سوريه مي تواند فاجعه بار باشد.

4-کنيسه دورا-اوروپوس: اين مکان قديمي ترين کنيسه جهان محسوب مي شود. 

5- آثار باقي مانده از روميان در شهر تاريخي پالميرا: مکانهاي تاريخي با چنين قدمتي قابل جايگزين شدن نيستند و اگر آسيب ببينند فاجعه بار خواهد بود.

علاوه بر آن طبق تحقيق انجام شده توسط مرکز نظرسنجي پيو اکثر آمريکائيان مي گويند آمريکا مسئوليتي در قبال جنگ سوريه ندارد. همچنين در نظرسنجي که در ماه ژوئن انجام شده است اکثر مردم آمريکا با مسلح کردن شورشيان در سوريه هم مخالف هستند. در نظرسنجي نشريه واشنگتن پست و اي بي سي نيوز تنها 17 درصد از آمريکائيان با مداخله نظامي آمريکا در سوريه موافق و 37 درصد مخالف هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار