"فرانکو نرو" که با ایفای نقش جنگو در وسترن اسپاگتی جنگو (سرجیو کوربوچی. 1966) به شهرت رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ فرانکو نرو که با ایفای نقش جنگو در وسترن اسپاگتی جنگو (سرجیو کوربوچی. 1966) به شهرت رسید و در پی آن فیلم های بسیاری با حضور این شخصیت ساخته شد، تصمیم گرفته در فیلم تازه ای دوباره نقش شخصیت را بازی کند و آخرین فصل زندگی او را به تصویر بکشد.
 
به گفته ی نرو داستان فیمل در سال 1915 و روزهای اولیه ی اختراع سینما می گذرد یعنی وقتی که قهرمانان غرب وحشی، مثلا کابوهایی واقعی مثل وایات ارپ و بوفالو بیل کودی، به عنوان مشاور در پروژه های سینمایی و تئاتری وسترن همکاری می کردند. در فیلم تازه ی با حضور جنگو، این شخصیت هم به چنین کاری مشغول است.
 
نام فیلم، که قرار است بر خلاف وسترن های اسپاگتی دیگر به جای ایتالیا در آمریکا مقابل دوربین برود، جنگو زندگی می کند است.    پس از موفقیت فیلم جنگو (1966) فیلم های بسیاری با حضور این شخصیت ساخته شد ولی فرانکو نرو، که حالا 71 ساله سن دارد. فقط درسه تا از آنها مقابل دوربین رفت: فیلم اصلی جنگو، جنگو دوباره ضربه می زند( نلو روزاتی، 1987) و جنگوی ها از بند( کوئنتین تارانتینو، 2012) که در این فیلم نقشی بسیار کوتاه مقابل جیمی فاکس بازی کرد که در فیلم تارانتینو نقش جنگو را برعهده داشت.
 
نرو، که پس از کشف استعداد توسط جان هیوستن در عرصه ی بین المللی هم سرگرم فعالیت شد، در طول پنجاه سال فعالیت سینمایی در بیش از 200 فیلم بازی کرده، از جمله فیلم کاملوت (جاشوا لوگان، 1976) که به خاطر ایفای نقش سر لانسلو درآن فیلم نامزد دریافت جایزه ی گلدن گلوب شد./ص

منبع: ماهنامه دنياي تصوير

برچسب ها: وسترن ، سینما ، فرانگو نرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار