عضو منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت:در صورت توافق اعضای شورای شهر می تواند رای گیری انتخاب شهردار تهران به صورت علنی برگزار شود.


تقی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در صورت توافق اعضای شورای شهر می تواند رای گیری انتخاب شهردار تهران به صورت علنی برگزار شود چرا که این موضوع شدنی است و از همان زمان اول مشخص است که شهردار با یک رای روشن و شفاف انتخاب می شود.

وی ادامه داد: با انتخاب شهردار به صورت علنی از دو دستگی بین افراد جلوگیری می شود و هر کس که به عنوان شهردار انتخاب می شود منتخب 31 نفر شورای شهر است و ما در این باره به رای مردم نیز احترام می گذاریم.

تقی پور با اشاره به معیارهای انتخاب یک شهردار خوب اظهار کرد: برای انتخاب یک شهردار خوب ما چهار حوزه و معیار برای این موضوع مد نظر گرفته ایم که اولین شاخص آن معیار عقیدتی فرد منتخب به عنوان شهردار در مسائل انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب است.

وی با اشاره به دیگر عوامل انتخاب یک شهردار خوب ادامه داد: بررسی سوابق و عملکرد فرد منتخب به عنوان شهردار یکی از موارد بسیار مهم است چرا که برخی در قالب تئوری خوب حرف می زنند ولی در قالب کار کردن و در عمل این گونه نیستند.رویکرد های کاری و رفتارهای مدیریت و نگاه متمرکز به بخش خصوصی و به مردم نیز یکی از این موارد بسیار مهم است اما مبحث صفات اخلاقی و ابعاد شخصیتی شهردار آینده از قبیل امانتدار، پاک دستی، صداقت و شایسته سالاری نیز در جای خود بسیار مهم است چرا که این موضوعات از دیدگاه مردم شناخته شده است.

تقی پور با اشاره به افراد مد نظر اصولگرایان در انتخاب شهردار خاطر نشان کرد: طبق فرایند و ضوابط سوابق افراد مورد نظر مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد که در این حوزه افراد زیادی مطرح شده اند و در حوزه اصول گرایان قالیباف، قاسمی، نیکزاد، فتاح و محصولی از گزینه های پیشنهادی بوده که قالیباف گزینه جدی ما است./ف


برچسب ها: توافق ، شهردار ، قالیباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار