لوپوئن فاش کرد:

تصميم پاريس براي اعزام ناوچه ضدهوايي به آبهاي ساحلي سوريه/ احتمال اعزام ناو هواپيمابر هسته‌اي "شارل دو گل"

نشريه لوپوئن فرانسه در گزارشي محرمانه از تصميم پاريس براي اعزام ناوچه ضد هوايي "شوواليه پل" به آبهاي ساحلي سوريه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به گفته منابع "نشريه لوپوئن"، فرانسه به صورت بسيار محرمانه تصميم گرفته است يکي از ناوچه هاي ضدهوايي خود به نام "شوواليه پل" متعلق به نيروي اقدام دريايي را به آبهاي ساحلي سوريه اعزام کند.

در وزارت دفاع فرانسه، فقط از فعاليت هاي معمولي براي نيروهاي فرانسوي سخن گفته مي شود و از مطرح کردن هر نوع ساز و کار نظامي خودداري مي شود.

قرار است ناوچه شوواليه پل به يگان بين المللي که در آبهاي ساحلي سوريه مستقر شده اند بپيوندد؛ يگاني که در آن بويژه چهار ناوچه موشک انداز نيروي دريايي آمريکا و همچنين شماري از زيردريايي هاي هسته اي تهاجمي اين کشور و انگليس که اعزام آنها اعلام نشده است حضور دارند.

احتمال اعزام ناو هواپيمابر هسته اي شارل دو گل به منطقه در روزهاي اخير و حتي قبل از برگزاري نشست شوراي دفاع مطرح شده است. در حالي که ناو شارل دو گل، تجهيزات و ناوتيپ هاي آموزش ديده اش آماده اند، برنامه پيش بيني شده براي اين ناو در نهايت تغيير نيافت. در اين مرحله، ناو شارل دو گل و گروه هوايي-دريايي محافظش قرار است در اواخر ماه نوامبر ماموريتي چند ماهه را آغاز کنند که در  اقيانوس هند خواهد بود. در مقابل، درباره عزيمت شوواليه پل از تولون، در صورتي که تاکنون اعزام نشده باشد، فقط مساله چند ساعت زمان مطرح است.

بجز ناوچه فرانسوي، همه اين ناوچه ها قادر به شليک موشک هاي کروز توماهاوک هستند. 

لوپوئن در ادامه مي نويسد: حمله به نظام دمشق به نظر غيرقابل اجتناب مي رسد؛ حمله اي که احتمالا از سوي ارتش هاي حداقل سه کشور آمريکا،‌ انگليس و فرانسه صورت خواهد گرفت. حال اين سوال مطرح است که آيا گزينه هاي ديگري نيز بر روي ميز قرار دارد؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار