علي اكبر ثقفي:

مديران سينمايي جناحي برخورد نكنند/ معضل سالن سينمايي به سونامي تبديل شده است

مديران سينمايي نسبت وظايف خود و انتخاب همكاران خود جناحي برخورد نكنند.

"علي اكبر ثقفي" تهيه كننده سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص انتخاب جحت الله ايوبي به عنوان رئيس سازمان سينمايي گفت: شناخت كلامي از سابقه‌ي وي ندارم اما توصيه مي‌كنم كه مديران سينما به عنوان حكم باران در زمينه فكري و مديريتي با ارائه امكانات به صورت يكسان بر همه ببارند.

وي ادامه داد: با جناحي برخورد نكردن مديران كارداني را انتخاب كنند وحتي گذشته را الگو خود قرار دهند چرا كه گذشته چراغ راه آينده است.

ثقفي با اشاره به نارسايي در سينما عنوان كرد: نارسايي در سينما بخشي از مديريت است همانطور كه در اين مدت افراد بسياري به عنوان تهيه كننده و كارگردان به طور بي رويه وارد سينما شدند اما خروجي زيادي از آنها شاهد نبوديم.

وي افزود: نسبت به اين موضوع بايد با تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي آسيب شناسي رخ دهد و تا آثار اين بررسي در كوتاه مدت شاهد باشيم نه در مدت زمان طولاني.

تهيه كنده فيلم‌ " همه چيز براي فروش" با بيان ملاك هاي مديريت متذكر شد: با سنگيني وظايف مديريت، تحقيقات ميداني و گسترده‌اي بايد صورت گيرد و با استفاده از تجربه‌هاي نيروهاي موفق حرف‌هاي سنجيده مطرح كنند.

ثقفي در خصوص وعده‌هاي عملي نشده مديران اظهار داشت: در حال حاضر مديريت به جايي رسيده است كه شاهد تعطيلي 38 سالن سينمايي هستيم و سالن‌سازي همچون سونامي به يك معضل تبديل شده است.

وي ادامه داد: از وعده دادن و عمل نكردن خوشم نمي‌آيد چرا كه در مدت فعاليتم در سينما كساني بودند با مطرح كردن وعده‌هاي خود دست به هيچ اقدام عملي نزدند.

ثقفي اظهار داشت: وعده‌هايي نديم كه قادر به عملي كردن آنها نيستيم بحث كلان سالن سازي و بودجه براي شهرك سينمايي موضوعاتي بودند كه به سرانجام نرسيد.

وي در خصوص اختصاص بودجه‌هاي بالا به برخي كارگردان‌ها ابراز داشت: موضوع ديگر مربوط به عدالت در بودجه توليد است كه برخي از فيلم با اعطا كردن عنوان فاخر بودجه‌هاي بالاي 50 درصد مي‌دهند و با اين كار تعداد كثيري از كارگردانان به دليل نداشتن بودجه كافي بيكار مي‌كنند.

وي افزود: مراوده و حلقه‌هاي زنجيره‌اي كه با هم شراكت دارند و با توجه به منافع خود عمل مي‌كنند در عين حال كه هنرمند بالاترين مسئول آزادگي و هويت است عدالت محوري و بها دادن به نسل جوان نيز حائز اهميت دارد./ص

برچسب ها: سینما ، ثقفی ، مدیر ، جناحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار