مدير عامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان مركزي گفت:6 هزار و 444 هکتار از اراضی استان با عاملیت صندوق به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار تجهیز شده اند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، خالقي افزود: اين ميزان از ابتداي مهر سال گذشته تا ابتداي شهريور امسال با پرداخت اعتباري بالغ ۱۷۸ ميليارد ريال به اين سيستم تجهيز شده است.
وي ادامه داد: در اين مدت ۲۸۹ ميليارد ريال در قالب ۲۵۳ وام به كشاورزان استان مركزي پرداخت شده است.
مدير عامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان مركزي خاطر نشان كرد: از اين مقدار ۱۷۳ ميليارد ريال آن با كارمزد چهار درصد و ۱۱۶ ميليارد از منابع بانكي و با كارمزد ۱۹ درصد پرداخت شده است.
خالقي اردكاني اظهار كرد: اين تسهيلات براي خريد و توزيع بيش از ۱۳ هزار تن جو، ذرت و سويا جهت مصرف دام و نيز توليد كنسانتره ، بيش از سه هزار تن بذر گندم، خريد و توزيع بيش از ۱۵ هزار تن ذرت و سويا و ارائه به مرغداران استان و خريد دو هزار تن كود شيميايي هزينه شده است.
وي گفت: همچنين طي هفت ماه گذشته با پرداخت هشت ميليارد ريال وام با كارمزد پنج درصد به اتحاديه دامداران براي خريد سبوس گندم و توزيع آن به قيمت پايين تر از بازار بالغ بر ۱۳/۳ ميليارد ريال كاهش هزينه براي دامداران استان بدنبال داشته است.
مدير عامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان مركزي خاطر نشان كرد: هم اكنون افزايش سرمايه به ۱۳۵ ميليارد ريال صورت پذيرفته است كه تا شهريور ماه امسال ۷۰ ميليارد ريال نيز افزايش سرمايه پيشبيني شده است.
خالقي اردكاني ياد آور شد: با ثبت سرمايه ۱۳۵ ميليارد ريالي صندوق تعداد تشكل هاي سهامدار صندوق از ۱۰۳ تشكل به ۱۲۱ تشكل در سطح استان افزايش يافت كه رتبه يازدهم در سطح كشور را به خود اختصاص داده است.
وي افزود: صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان مركزي هم اكنون ۴۰ هزار بهره بردار بخش كشاورزي را پوشش مي دهد. /س

برچسب ها: آبیاری ، تحت فشار ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.