مدير شبكه قرآن سيما گفت: ظرفيت‌هاي رسانه ملي، در اختيار ترويج معارف رضوي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حسن گروسي در بازديد از اداره‌ي كل روابط عمومي آستان قدس رضوي در تشريح ميزان تأثيرگذاري فعاليت‌هاي اين حوزه در تبيين سيره‌ي حضرت رضا(ع) اظهار كرد: انعکاس و اطلاع‌رسانی زحماتی که فعالان آستان قدس رضوي می‌کشند، بر دوش اداره‌ی كل روابط عمومی این مجموعه است و فعاليت‌هاي اين حوزه در سال‌های گذشته نشانگر حرکت روبه‌رشد اين مجموعه در فرهنگ‌سازی در ابعاد گوناگون است.

دبير شوراي معارف سيما افزود: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده نحوه‌ی فعاليت‌هاي متقابل صداوسیما با آستان قدس رضوی بررسی و بازنگری شده و این حرکت برکتی برای رسانه‌ی ملی خواهد بود و ما به‌عنوان اصحاب رسانه‌ مشتاقیم تا ظرفیت‌های رسانه‌ی ملی را در اختیار تبیین و ترویج معارف رضوی قرار دهیم.

وي در تبيين ظرفيت‌هاي رسانه‌اي آستان قدس رضوي بيان كرد: آستان قدس رضوی ظرفیت‌های متعددی دارد که برای مردم هنوز ناشناخته است و متاسفانه اين ظرفيت‌ها براي رسانه‌ها نيز تعريف نشده‌اند.

گروسي ادامه داد: براي شناخت هر چه بيشتر و به كارگيري هرچه بهتر اين ظرفيت‌ها، جلسات کارگروهی چند سالی است كه در تهران برگزار می‌شود و در آگاهی‌دهی به اصحاب رسانه نقش به‌سزایی داشته است.

وي اضافه كرد: اساس كار ما بر اين است که بتوانیم ظرفیت‌ها را با توجه به سیاست‌های شبکه‌های سیما تفکیک كرده و از این طریق به صورت موضوعی بازتاب دهیم.

وي افزود: ما این نوید را به مردم می‌دهیم که به امید خداوند برای دهه‌ی کرامت رضوی سال جاری، برنامه‌های ویژه‌ای را طراحی کرده و به قاب تلویزیون‌شان خواهیم آورد.

بايد سنت حسنه وقف را رسانه‌اي كرد

گروسي در ادامه با تاكيد بر ضرورت رسانه‌اي كردن سنت حسنه‌ي وقف گفت: اگر فرهنگ‌سازی بر اساس مبانی سیره‌ی حضرت رضا(ع) را در دستور کار خود قرار دهیم، باید وقف را نشانه گرفته و آن را در رسانه طرح کنیم چراکه به برکت این سنت حسنه و سیل موقوفات است که در مجموعه‌ی آستان قدس رضوی فعاليت هاي گوناگوني حتی در حوزه هاي اقتصادی صورت می‌گیرد . این فعالیت‌های اقتصادی نیز وقتی با وقف عجین می‌شوند، به‌طور خودكار به حوزه‌ی فرهنگ پا گذاشته و این‌گونه فعالیت‌هاي صددرصد فرهنگی و معارفی شکل می‌گیرد.

وي تاكيد كرد: ضرورت انعکاس فعالیت‌های این‌چنینی هر روز بیشتر می‌شود و معارف اسلامي و آموزه‌هاي حضرت رضا(ع) نيز به‌ویژه باید به جوانان شناسانده شوند.

گروسي متذكر شد: مردم کشور ما به فضل خداوند شیفته‌ و تشنه مسائل معرفتي هستند، اما به‌هر حال تنها یک امام در خاک این سرزمین حضور دارد که باید برای بهره‌مندی بیشتر از انوار وجودی ایشان، بیشتر با زندگی‌شان آشنا شویم.

وي در خصوص جايگاه وقف در رسانه‌ي ملي بيان كرد: وقف در رسانه جایگاهی فراتر از سطح استاندارد دارد تا آن‌جاكه غیر از فعالیت‌های گزارشی و گفت و گومحور، در ماه رمضان سال جاری سریال «مادرانه» با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و با محوریت وقف و جایگاه آن تولید و پخش شد و رسانه با برنامه‌ریزی‌های متعدد، ورودی جدی به این حوزه داشته و امیدواریم بتوانیم در خصوص موقوفات بارگاه منور رضوی نیز فعالیت‌هایی از این دست داشته باشیم.

حضور آستان قدس رضوي در رسانه‌ي ملي الزامي است

مدير شبكه قرآن و معارف سيماي جمهوري اسلامي ايران ابراز كرد: رسانه تاکنون از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی بیشتر در مناسبت‌های گوناگون بهره برده و موفق هم عمل کرده است به‌گونه‌ای که هم صدا و سیما و هم مجموعه‌ی آستان قدس رضوی رضایت داشتند، به‌ویژه در چند سال اخیر که اصحاب رسانه با ظرفیت‌های این مجموعه آشنایی بیشتری پیدا کرده‌اند.

وي ادامه داد: رسانه و آستان قدس رضوی در پوشش برنامه‌ای در مناسبت‌های گوناگون، به تناسب برنامه‌ها با مناسبت‌های گوناگون اتفاق نظر دارند، اما نیاز مخاطبان تنها در مناسبت‌ها رفع نمی‌شود و باید برای تداوم تولید برنامه‌ها در تمامي طول سال برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم تا بحث ترویج این مبانی ناب تنها به دهه‌ی کرامت رضوی یا دهه‌ی وقف یا مناسبت‌های دیگر ختم نشود.

گروسي بيان كرد: در برنامه‌های مناسبتی فعالیت‌هایی مثل ترتیل‌خوانی صورت می‌گیرد که خوب است از آن‌ها وام بگيريم و در تمامی طول سال امتداد یابد و می‌توان برنامه‌های قرآنی جذابی را طراحی و جوانان را جذب كنيم./س

برچسب ها: رسانه ، ملی ، ترویج ، معارف ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.