بیش از 5/1 میلیون اصله نهال از ابتدای امسال تا کنون در نهالستانهای استان مرکزی تولید شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، این نهال ها شامل گونه های مرغوب و سازگار با آب و هوای استان از گونه ای درختی و درختچه ای از جمله زبان گنجشک/سرو خمره ای/ افرا/ اقاقیا/ صنوبر/ ارغوان و همچنین گونه های بومی وحشی مانند بلوط ، سنجد، بادام کوهی است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آخیزداری استان به افزایش زراعت و تولید چوب در استان اشاره کرد و گفت: کشت صنوبر بدلیل رشد سریع سریع و آسان و کشت انبوه مناسب برای افزایش این محصول مناسب است.

مرادی افزود:امسال 2 هکتار از نها لستان های استان به کشت صنونبر اختصاص یافته که با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی مناسب در هر هکتار بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 نهال می توان کشت کرد.

هم اکنون بیش از 800 هکتار از اراضی استان زیر کشت صنوبر قرار دارد که ایجاد اشتغال ، افزایش تولید چوب و درآمدافزایی از جمله اهداف این کشت بشمار میرود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آّبخیزداری استان با توجه به مراقبت های ویژه نهال تولیدی از نظر آفات ، بیماری و کوددهی بطور مستمر گفت : برای افزایش سرانه فضای سبز و افزایش تولید نهال علی رغم هزینه های بالای تولید امسال 800 میلیون ريال اعتبار به این امر اختصاص یافته که این میزان جوابگوی نهال های تولیدی در نهالستان نمی باشد./س

برچسب ها: تولید ، نهال ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.