مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری اردبیل گفت: صنعت فرش در استان اردبیل همچنان از کمبود سرمایه و نقدینگی به شدت رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی انصاری دیروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت:‌ کمبود سرمایه و نقدینگی مهم‌ترین مشکلات صنعت فرش در استان اردبیل است.

وی بر شناسایی و ساماندهی لکه‌های صنعتی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: صنایعی که از نظر زیست‌محیطی آلاینده بوده و سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازد باید در قالب لکه‌های صنعتی ساماندهی شده و راهکارهای مناسبی از سوی دستگاه‌های دخیل در مورد انتقال صنایع مزاحم و آلاینده به شهرک‌های صنعتی به کارگروه ارائه شود.

انصاری گفت: در این کارگروه در مورد رفع موانع و مشکلات موجود در لکه‌های صنعتی استان با بهره‌گیری از مشاور، طرح تفصیلی، توجیهی و تنظیم طرح مطالعاتی انجام می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این امر قطعاً انگیزه صاحبان تولید و صنعت را برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در منطقه افزایش می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری بررسی وضعیت، چگونگی کمک و رونق صنعت فرش در استان را یادآور شد و ادامه داد: صنعت فرش از دیرباز در استان اردبیل پررونق بوده و در ایجاد اشتغال روستاییان، عشایر و شهرنشینان دارای جایگاه ویژه‌ای است که علاوه بر اشتغالزایی سبب پر شدن اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها نیز می‌شود.

انصاری بیان کرد: سر و سامان دادن به وضعیت صنعت فرش در استان به حمایت بیشتر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل نیازمند است.

وی در ادامه یادآور شد: گران بودن مواد اولیه، کمبود سرمایه و نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی صنعت فرش در استان است که در تلاش هستیم با همکاری و مشارکت بانک‌های عامل مشکلات این صنعت و تعاونی‌های فرش را در استان کاهش دهیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.