مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: منطقه ویژه اقتصادی مرکز استان در سال 87 در نشست هیئت دولت تصویب شد.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدرضا باقری افزود: با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور وقت در سال 90، تعیین محدوده 355 هکتاری این منطقه با گرایش های صنعتی، تجاری و آموزشی این منطقه مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: گسترش صادرات و ورود به بازارهای رقابتی جهانی، از طریق کاهش هزینه های تولید، بهره گیری از امکانات جهانی برای رشد و تحرک اقتصاد ملی و منطقه ای، ارائه تسهیلات قانونی برای واردات و صادرات کالاهای تجاری و صنعتی و گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال کالا (ترانشیب) از مهم ترین اهداف اجرای این منطقه است.

باقری افزود: جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مولد از دیگر اهداف اجرای منطقه ویژه اقتصادی است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی برخورداری از امکانات حمل و نقل و ترابری هوائی در منـاطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی از مهمترین ضروریات این مناطق عنوان کرد.

و ی افزود: فرودگاه بین المللی بجنورد که در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد، آماده ارائه خدمات به بازرگانان و صنعتگران است.

همجواری با نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان، وجود پتروشیمی بزرگ و همجواری با مخازن بزرگ انرژی نفت و گاز آسیای میانه، همجواری با سد بزرگ شیرین دره ، وجود نیروگاه 954 مگاواتی تولید برق شیروان و نیز نزدیکی به شهر مقدس مشهد را از مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است.

منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، جنب شهرک صنعتی شماره 2 بجنورد (بیدک) قرار دارد و درحال حاضر زمینی معادل 355 هکتار برای آن در نظر گرفته شده است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.