امیر اسماعیلی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

رونمایی از "رادار پسیو آرایه فازی" در 10 شهریور/ این رادار غیرقابل شناسایی است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: رادار پسیو آرایه فازی که از نظر تکنیک و تاکتیک اقتداری است، در 10 شهریور روز پدافند هوایی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی" فرمانده "قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)" در جمع خبرنگاران، در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران، مبنی بر ساخت رادارهای پسیو اظهار داشت: سال گذشته این نوید را دادیم که تولید راداری که هم خوب و به موقع ببیند اما دیده نشده و غافلگیر نشود.

وی افزود: این رادار پسیو آرایه فازی که هم پسیو آن و هم آرایه فازی آن از نظر تکنیک و تاکتیک اقتداری است، الحمدلله امروز به مرحله ظهور و بروز رسیده است.

"فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)" تصریح کرد: امیدواریم در 10 شهریور "روز پدافند هوایی" از این رادار بهره‌برداری کنیم و به محض اینکه مکان‌مان مشخص شود، در یکی از نقاط کشور آن را گسترش می‌دهیم و تولید آن در دست اقدام است.

"امیر اسماعیلی" در پاسخ به سؤال دیگر باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه آیا این رادار قابلیت دیدن هواپیماهای استینس 22، F35 و نمونه شرقی آن مانند سوخو 47 را دارد، گفت: تمام تلاش ما این بوده که با سامانه‌های موجودی که داریم در تجمیع سامانه‌های شنود الکترونیکی و اطلاعات آن در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور اقدام کنیم و با همان سامانه‌ها کاری کرده باشیم که با کمک همکاران عزیز در قرارگاه بتوانیم این نوع هواپیمای پنهان‌کار را به موقع شناسایی و کشف کنیم.

وی افزود: البته نمونه‌هایی از این هواپیماها مانند U2 به موقع کشف و به آن اخطار داده شد که خلبان آن هم به اخطار پاسخ داد و از منطقه دور شد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: این رادار قابلیت‌های شایسته بیشتری دارد، یعنی به تنهایی قادر است در صحنه عملیاتی این کار را انجام دهد و ان‌شاءالله شگفتی‌های بعدی آن هم مشخص خواهد شد.
 
امیر اسماعیلی در پاسخ به سؤال دیگر باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اعلام خبر راه‌اندازی سامانه و پایگاه پدافندی ایران در جزیره قشم از سوی برخی سایت‌های آمریکایی مانند CNBC گفت: داخل مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران را فرمانده معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش تدبیر می‌کنند و ما هم به عنوان سربازان ایشان این تدابیر را اجرا می‌کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه اولین بار است که این خبر را می‌شنود، اظهار داشت: هر دستوری که از ستادهای فرادستی باشد، ما آماده اجرای آن هستیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در پاسخ به این سؤال که آیا سیستم پدافندی پهپادی در قشم داریم، گفت: ما سیستم‌های پدافندی پهپادی و پروازی را در کل کشور با درایت ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش گسترش داده‌ایم و شایستگی آن‌هایی که در اختیارات خودمان است را می‌بینیم که ان‌شاءالله روز به روز بهتر هم می‌شود.
 
امیر اسماعیلی درباره آمادگی پدافند هوایی با توجه به تهدیدات علیه سوریه تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی همیشه آمادگی صد درصد دارد، اما درباره مسائل فرامنطقه‌ای از مسئولان فرادستی سؤال کنید.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: پدافند ، هوایی ، رادار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
خوبان
۱۴:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۲
خدا قوت مردان بی ادعای امام زمان.ما هم تا اخرین نفس با ولایتیم
Iran (Islamic Republic of)
خوبان
۱۴:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۲
خدا قوت مردان بی ادعای امام زمان.ما هم تا اخرین نفس با ولایتیم
آخرین اخبار