مدیر کل حریم شهر تهران از کاشت درخت در کمربندی ورودی شهر از سال آینده خبر داد.

خانلری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ورودی هر شهر به عنوان پیشانی آن شهر اولین قضاوت را در ذهن بیننده ایجاد می کند و آن چه تاکنون در خصوص 5 ورودی اصلی شهر اتفاق افتاده انتقال صنایع آلاینده و مزاحم به حاشیه این ورودی ها و رشد فزاینده تخلفات  ساختمانی و اغتشاشات بصری بوده است.

وی ادامه داد: البته همچنان بخش زیادی از حریم که در محدوده استحفاظی تهران قرار دارد کماکان بکر و دست نخورده باقی مانده است که تبدیل این فضاها به محیطی زیبا و تفریحی امری ضروری و قطعی است که در اداره کل حریم با جدیت دنبال می شود.

مدیر کل حریم شهر تهران با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص حریم شهر تصریح کرد: مستند به مصوبات هیات وزیران و شورای عالی شهرسازی به طور متوسط به عمق 300 متر از حاشیه ورودی شهر تهران را به عنوان حریم حفاظتی ورودی های شهر منظور نموده و موضوع کاشت درختان و تبدیل این کمربندی به فضای سبز در دستور کار اداره کل حریم قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز کاشت درخت از ابتدای سال آینده خاطر نشان کرد: با این اقدام ورودی های شهر هویت واقعی خود را پیدا می کند و همچنین از توسعه صنایع مزاحم و ناهنجار در حاشیه این معابر جلوگیری خواهد شد./ف
برچسب ها: خانلری ، حریم ، درختکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار