با اجرای طرحهای توسعه ای در سالهای اخیر، میزان ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران به 15 میلیون تن در سال افزایش یافت.

مدیرکل بنادر و دریا نوردی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: مازندران با دارا بودن حدود 350 کیلومتر خط ساحلی ، در بین استان های شمالی بیشترین مرز آبی را با کشورهای حاشیه دریای خزر در اختیار دارد لذا حمل و نقل دریایی در استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سیدپور افزود: با تأمین تجهیزات دریایی و خشکی ظرفیت سالانه بندر نوشهر در زمینه تخلیه و بارگیری از 500 هزارتن به 3.5 میلیون تن افزایش یافته است.

وی بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات دریایی و مخابراتی و سرعت عمل در تخلیه و بارگیری کالاها را از مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد بنادر مازندران بویژه در مقایسه با سایر کشورهای حاشیه دریای خزر بیان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: با سرمایه گذاری100 میلیارد تومانی دولت، این بندر چند منظوره در حال حاضر با ظرفیت سالانه 700هزار تن با مدیریت بخش خصوصی در حال فعالیت است و در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی، سوختی، غلات و ترانزیت فعالیت خوبی دارد و با تکمیل طرح های توسعه ای بندر فریدونکنار به یکی از بنادر فعال در بخش گاز تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر سه بندر تجاری شامل نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد و یک بندر نفتی در نکا در مازندران در زمینه واردات و صادرات کالا فعالیت می کنند/س


برچسب ها: تخلیه ، بارگیری ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.