دادگاه فدرال سوئيس روز چهارشنبه اقدام مقامات منطقه تورگووي در شمال اين کشور را مبني بر مخالفت با پيشنهاد منع استفاده از جزوه هاي درسي مرتبط با اسلام در مدارس دولتي اين کشور، تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، دادگاه فدرال سوئيس که عالي ترين نهاد قضايي اين کشور محسوب مي شود، با انتشار بيانيه اي تاکيد کرد شوراي بزرگ منطقه تورگووي با رد ابتکاري که تحت عنوان " مخالفت با جزوه هاي درسي زن ستيزي، نژادپرستي و قتل "ارائه شده بود، به هيچ وجه حقوق سياسي شهروندان را نقض نکرده است.
در اين بيانيه آمده است سه تن از پنج قاضي عضو هيئت منصفه دادگاه فدرال سوئيس پس از رايزنيهاي علني خود تاکيد کردند در ابتکار يادشده تنها به جزوه هاي درسي اسلامي و ضرورت منع تدريس آنها در مدارس دولتي کشور اشاره شده است به همين علت اين پيشنهاد تبعيض آميز و  از نظر دادگاه نيز مردود است.
مطابق با قواعد و اصول دموکراسي در سوئيس، شهروندان اين کشور مي توانند ابتکارها، طرحها و پيشنهادهايي ارائه کنند که در صورت جمع آوري شمار کافي امضا، در کشور به همه پرسي گذاشته خواهد شد. 
 در ابتکار بحث برانگيز يادشده که در منطقه تورگووي به منظور تکميل قوانين منطقه اي مربوط به مدارس دولتي ارائه شده بود، منع استفاده از جزوه هاي درسي مذهبي که در آنها مطالبي درباره زن ستيزي،نژادپرستي و آدمکشي گنجانده شده است، توصيه شده بود.
برچسب ها: بین الملل ، سوئیس ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار