کاهش آمار سوانح جاده ای باید یک مطالبه عمومی باشد

مدیر طرح و برنامه ریزی شبکه رادیویی سلامت گفت: کاهش آمار سوانح و حوادث ترافیکی باید یک مطالبه عمومی قلمداد شود و مردم بدانند تصادف تقدیر نیست بلکه حادثه است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبر نگاران دکتر صدیقه اعتماد سعید مدیر طرح و برنامه شبکه رادیویی سلامت در شورای سیاست گذاری معاونت صدا گفت: شهریور ماه زمانی است که آمار تصادفات بیشتر می شود ما باید به مردم آگاهی دهیم که تصادفات قسمت نیست و حادثه است چرا که برخی ها تصادف را به عنوان قسمت پذیرفتند و با آن کنار آمدند.
 
وی ادامه داد: ما باید فرهنگ عمومی مردم را بالا ببریم تا آنها خودشان کاهش سوانح رانندگی را مطالبه کنند.
 
اعتماد سعید با بیان اینکه سالانه 6 میلیون نفر در سال به علت حوادث غیر عمومی، 4 میلیون نفر به علت حوادث عمومی و 1/2 میلیون نفر به دلیل سوانح رانندگی جانشان را از دست می دهند ادامه داد:
وی با بیان اینکه رتبه اول میزان حوادث رانندگی در جهان را کشور ما دارا است افزود: 25 هزار نفر د سال و 70 نفر در روز کشته های حوادث رانندگی هستند.
 
وی با بیان اینکه نرخ متوسط تولید ناخالص ملی 6/6 درصد است گفت: در 10 سال گذشته 235 هزار 452 نفر فوت کردند که 2 میلیون نفر از آنها دچار معلولیت شدند در حال حاضر نیز 1/3 جمعیت بیمارستان های کشور به قربانیان تصادفات مربوط می شود.
 
وی ادامه داد: 25 درصد بودجه سالانه مصرف آسیب دیدگان حوادث جاده ای می شود و هزینه های درمان 10 برابر بودجه ساخت راه های کشور است.
 
اعتماد سعید اظهار داشت: ما باید به عواملی که حالت زمان عکس العمل در هنگام سانحه همچون صحبت کردن با تلفن همراه را کاهش می دهد توجه داشته باشیم./ع2
برچسب ها: سوانح ، حوادث ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار