حسین زارع صفت گفت:باید دنبال توسعه و افزایش صنایع فرهنگی با هدف توسعه کسب و کار خانگی باشیم همچنین ما می خواهیم که یک نهضت محله محور در حوزه کار آفرینی به راه بیفتد.

مدیر عامل سازیمان رفا خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ما نیازمند دستور العمل مدونی برای ظرفیت سنجی و ظرفیت سازی و همچنین تعیین چشم انداز آینده توسعه کار آفریین هستیم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به این چشم انداز نیاز است که در سه گام ساماندهی وضعیت موجود،‌ تعریف و فضای جدید کاری و همچنین ظرفیت سازی و توسعه ظرفیت ها را در دستور کار قرار دهیم و به طوریکه به نظر می رسد طرح جامعی در این خصوص در ذیل طرح جامع تهران به تصویب برسد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره حامی به عنوان تنها جشنواره حوزه کار آفرینی در سطح محلات هم تصریح کرد: ما به دنبال برگزاری این  جشنواره در نیمه دوم سال هستیم،‌ جشنواره هایی که پایه آن کارآفرینی و از جمله مأموریتهای سازمان رفاه است.
زارع صفت یاد آور شد: ما می خواهیم که یک نهضت محله محور در حوزه کارآفرینی به راه بیفتد. مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران همچنین پیشنهاد داد: دراولین سال برگزاری این جشنواره و در حوزه کار آفرینی محورهای این جشنواره را معین و محدود کنیم تا باز خورد مناسب تری داشته باشد.
مثلاً محورجشنواره را بر پایه خلاقیت کودک در حوزه کسب و کار و با ایده های خلاقانه در حوزه کسب و کار بنا کنیم.
وی با یاد آوری این موضوع که ما در سطح محلات شهر تهران 2 کانون محله محور را در حوزه کار آفرینی بر پا کرده ایم تصریح کرد: کانونهای کار آفرینان محله و همچنین کانون تعاونی کسب وکار مشاغل خانگی ظرفیت های اجتماع محور ها در سطح محلات هستند.
زارع صفت با تاکید بر این موضوع که ما باید از موازی کاری در جشنواره ای مشابه جلوگیری کنیم و به دنبال ساماندهی جشنواره ای این چنینی با سایر سازمان ها ، نهاد ها و دانشگاه ها باشیم هم بیان کرد: باید شرایط را برای تلفیق جشنوار ها مهیا کنیم،‌ بنا بر این نیازمند آن هستیم که با هم افزایی بین جشنواره ها و همچنین محور دهی و موضوع دهی با نگاه توسعه فضای کار در شهر تهران و تقویت مشاغل خانگی که منجر به تقویت معیشت خانواده می شود در این را ه گام برداریم./ف
برچسب ها: نهضت ، محله ، محور ، افرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار