تولستوي به مبارزه بشر براي بهبود زندگي اش اعتقاد داشت ولي مبارزه اي بدون به كارگيري خشونت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ تولستوي به مبارزه بشر براي بهبود زندگي اش اعتقاد داشت ولي مبارزه اي بدون به كارگيري خشونت. در 1908 مقاله اي نوشت با عنوان «نامه اي به يك هندو» در اين مقاله همان اعتقاد خود را در چارچوب مبارزات مردم هند براي دستيابي به استقلال را زير يوغ استعمار بريتانيا تشريح كرد. در 1909 نسخه اي از آن نامه به دست مهاتما گاندي افتد كه در آن موقع در آفريقاي جنوبي وكالت مي كرد.



 حرف هاي تولستوي بر روي گاندي كه تازه مبارزات سياسي اش را آغاز كرده بود بسيار تاثير گذاشت نامه اي براي تولستوي فرستاد و از آن پس مكاتباتي بين او و تولستوي جريان يافت كه تا مرگ تولستوي ادامه داشت خواندن رساله تولستوي «قلمرو خداوند در قلب توست» گاندي را مجاب ك رد كه از خشونت بپرهيزد و به مبارزه صلح آميز روي آورد.

گاندي در كتاب زندگي نامه اش وامي را كه از اين نظر به تولستوي دارد پرداخته و در جمله اي معروف او را «بزرگترين پير و مبارزه صلح آميز در عرص حاضر» ناميده گاندي و تولستوي در يك زمينه ديگر گياهخواري نيز اشتراك سليقه داشتند تولستوي در چند رساله به فوايد گ ياهخواري ودست كشيدن از كشتار حيوانات پرداخته است./ص

منبع: ماهنامه دنياي تصوير

برچسب ها: تولستوی ، گاندی ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار