رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه بیش از 20 میلیون نفر از مردم جهان به هپاتیت E مبتلا می‌شوند که از این تعداد بیش 57 هزار نفر از دنیا می‌روند.








«ناصر خسرویی» به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری- با اشاره به آثار سوء هپاتیت E افزود: سالانه بیش از 20 میلیون نفر از مردم جهان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهار محال و بختیاری با بیان این‌که سالانه بیش 57 هزار نفر در جهان بر اثر این بیماری فوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: آب آلوده، شایع‌ترین راه انتقال این بیماری است، هم‌چنین این ویروس از طریق غذای آلوده به خصوص فرآورده‌های حیوانی و فرآورده‌های خونی نیز به انسان منتقل می‌شود.

خسروی با اشاره به تولید واکسن هپاتیت E در چین گفت: هرچند این واکسن تولید شده است اما به صورت جهانی در دسترس نیست.

وی با اشاره به بیشترین شیوع این بیماری در جنوب شرق آسیا، تصریح کرد: هپاتیت E در جنوب شرق آسیا گسترده شده و در 3.4 میلیون نفر تولید ژنوتیپ 1و2 می‌کند.

خسروی با بیان این‌که علایم این بیماری بیشتر در افراد 15 تا 40 سال بروز می‌کند، خاطر نشان کرد: دوران درمان این بیماری 3 تا 8 هفته طول می‌کشد.

وی با اشاره به علائم این بیماری گفت: زردی، تغییر رنگ ادرار ومدفوع، بی‌اشتهایی، بزرگی کبد، دل درد، استفراغ و تب از علائم این بیماری هستند.

خسروی با اشاره به در دسترس نبودن واکسن این بیماری، یادآور شد: رعایت بهداشت فردی،‌ توجه در مصرف آب آشامیدنی و استفاده از غذای سالم از موثرترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.