رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم از روند کاهشی دمای هوای قم تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدرضا قاضی با اشاره به افزایش ابر در ساعات اولیه شب اظهار کرد: شب هنگام احتمال افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش پراکنده باران برای پس‌فردا وجود دارد.
وی با بیان اینکه دمای هوا در دو تا سه روز آینده اندکی کاهش پیدا می‌کند گفت: حداکثر دمای روز گذشته 40 درجه و حداقل دما 24 درجه است، ولی دما برای امروز به 40 نمی‌رسد و برای فردا انتظار داریم دما یک درجه دیگر کاهش پیدا کند.
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم یادآور شد: اکنون موج ناپایدار هوا در حال عبور از شمال کشور است بنابراین مقداری رطوبت از شمال کشور به مناطق مرکزی کشور نفوذ کرده، به همین دلیل شاهد افزایش ابر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در دو یا سه روز آینده وزش بادها از سمت جنوب شرق بوده و ممکن است فردا بعد از ظهر شاهد گرد و خاک باشیم ولی برای حداقل سه تا چهار روز آینده گرد و خاک را پیش‌بینی نمی‌کنیم.
قاضی با اشاره به وضعیت ریزگردهای موجود در هوا گفت: وضعیت جریان جوی به شکلی نیست که ریزگردهای غرب کشور وارد منطقه مرکزی کشور شود و تنها گرد و خاک محلی در این بخش مشاهده می‌شود ولی نوار غربی کشور متاثر از این ریزگردهاست.
وی یادآور شد: روند دمایی تا اوایل هفته آینده کاهشی بوده و ممکن است از اواسط هفته آینده دما مقداری افزایش پیدا کند./س
برچسب ها: قم ، روند ، کاهش ، دما ، هوا ، اوایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.