با روشن شدن مشعل گاز در مسجد حضرت مهدی محله گلشهرجنوبی بندرعباس بهره برداری از مرحله نخست طرح گاز رسانی به بندرعباس آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس با بهره برداری از این طرح 8 هزار واحد مسکونی در بندرعباس زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.


مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان دیشب در مراسم افتتاح این طرح گفت: در مرحله نخست گازرسانی به شهر بندرعباس منطقه گلشهر جنوبی با خط لوله به طول 36 کیلومتر با 37 میلیارد ریال اعتبار از گاز طبیعی بهرمند شدند.


پروین با اشاره به اجرای طرح گاز رسانی به شهر بندرعباس در 10 مرحله گفت: در مرحله دوم گاز رسانی به شهر بندرعباس شهرک پیامبر اعظم با خط لوله به طول 57 کیلومتر شبکه بابیش از 40 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال زیر پوشش گاز طبیعی میرود.


با بهره برداری از مرحله دوم گاز رسانی 36 هزار واحد مسکونی از مزایای گاز طبیعی بهرمند می شوند.


گاز رسانی به بندرعباس از سال 90 آغاز شده است.


دیروز همچنین گاز رسانی به شهرک های صنعتی شماره یک و دو بندرعباس آغاز شد.


مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان گفت: با اجرای خط لوله گاز به طول 5 کیلومتر در یک مرحله با بیش از 22 میلیارد ریال اعتبار شهرک های صنعتی بندرعباس از نعمت گاز طبیعی برخوردارشدند.


پروین افزود: تاکنون 5 واحد صنعتی در این شهرک های مراجعه و متقاضی گرفتن انشعاب گاز شدند وی گفت: پس از اجرای طرح گاز رسانی در بندرعباس ،شهرستان های بستک ،پارسیان ، رودان و شهر ک های صنعتی این شهرستانها در اولویت ویژه گاز رسانی هستند.


مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان گفت: روستاهایی که در خط انتقال 28 اینچ در مسیر گاز سرخون به رفسنجان قرار گرفته اند نیز تا سال آینده گاز رسانی می شوند.


استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به اختصاص 294 میلیارد ریال در هفته دولت برای طرحهای گاز رسانی در استان گفت: طرح گاز رسانی یکی از خدمات بزرگ به مردم بندرعباس است که باید در یک بازه زمانی 2 تا 3 ساله باید تمام مردم استان از این نعت بهرمند شوند.

عزیزی افزود: باید هر چه سریعتر بساط سخت های فسیلی وسیلندر های گاز از شهر بندرعباس و واحد های صنعتی جمع آوری شود و مردم برای گرفتن انشعاب اقدام کنند.


وی با تاکید بر لزوم توجه به ایمنی استفاده از گاز طبیعی گفت: جمع آوری سیلندر های گاز ،بالا بردن ایمنی ،کم کردن هزینه سوخت و هزینه خانوارها ، کاهش گاز های گلخانه ای و سلامتی محیط زیست را به همراه دارد.


همزمان با هفته دولت 7 طرح گاز رسانی با 294 میلیارد و 342 میلیون ریال به بهره برداری میرسد.


در این هفته همچنین اجرای 5 طرح گاز رسانی با 102 میلیاردو 120 میلیون ریال در شهر ها و جزایر استان نیز آغاز می‌شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.