جلسه توجیه، آموزش و ارائه مستندات لازم به مدیران کلیه سرای محلات و خانه هایIT و نیز خانه های علم و زندگی مناطق 1و 5و 16و 20و 22 درمحل ایوان شمس ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رفیع در این همایش با اشاره به اینکه فرایند اجرای این طرح در مناطق 22 گانه شهر تهران با پهنه بندی و پس از ابلاغ تاریخ شروع در طرح به هر منطقه آغاز می گردد اظهار داشت ثبت نام در این مناطق از فردا آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد :پس از توجیه مدیران آموزش شهروندی، برنامه ریزی و توسعه شهری مناطق 22 گانه در 22 مرداد ماه توجیه آموزش و ارائه مستندات لازم به مدیران کلیه سرای محلات، مدیران خانه های  IT و نیز خانه های علم و زندگی با توجه به گستردگی مناطق تهران و اجرای این طرح در چهار پهنه با تشکیل جلسه توجیهی در پهنه اول و دوم به تربیت در مناطق 21و 19 و 12و 7و 4و 3 و 17 و 15و 14و 11و 9و 2 در 32 و 29 مرداد انجام شد که امروز در پهنه سوم اجرایی می شود.

مدیر کل آموزشهای شهروندی شهر تهران ادامه داد: ما بین زمان آغاز طرح در هر پهنه، یک هفته زمان جهت آمادگی کامل منطقه و پایگاههای ثبت نام در نظر گرفته شده و اجرای این طرح در قالب 3 مرحله ی پیش ثبت نام شهروندان توسط خانه های IT با همکاری خانه های علم و زندگی، توجیه افراد ثبت نامی در قالب برنامه های زنده تلویزیونی و نیز سمینار های حضوری حداکثر یک هفته پس از شروع طرح در هر پهنه و نهایتا ثبت نام نهایی و ارجاع متقاضیان به محلات انجام خواهد شد.

رفیع: یاد آور شد اجرای این طرح به همت اداره کل آموزش های شهروندی حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری بوده ضمن اینکه نصب بنرهای پرتابی مقابل سرای محلات مناطق و نیز سایر نقاط پر تردد و نیز نصب بنرهای استندی و اطلاع رسانی در محل خانه های IT، سر درب پایگاههای ثبت نام و اطلاع رسانی به شهروندان از طریق پیامک پرتالهای محلات و همچنین ساب پرتال های مناطق 22 گانه شهرداری تهران از طریق ادارات آموزشهای شهروندی و برنامه ریزی و توسعه شهری مناطق صورت می پذیرد.

وی گفت:هدف از اجرای این طرح ارتقای سواد دیجیتال (IT) شهروندان با آموزش دوره های رایگان شهروند الکترونیک و نیز ایجاد بستر لازم برای آموزش مجازی به تمامی سازمانهای تابعه شهرداری جهت ارائه برنامه های آموزشی، فرهنگی عمومی به شهروندان بوده ضمن اینکه 300 سرای محله و 30 نقطه از شهر (میادین و ایستگاههای مترو) به عنوان پایگاههای ثابت و سیار آماده ثبت نام از شهروندان خواهند بود.

مدیر کل آموزشهای شهروندی شهر تهران خاطر نشان کرد :جلسه توجیهی مدیران سرای مناطق پهنه چهارم در تاریخ 13 شهریور ماه تشکیل خواهد شد./ف
برچسب ها: معاونت ، میادین ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.