هنرمندان موسیقی مناطق زاگرس نشین کشور، در دومین روز از این جشنواره 25 اثر را اجرا کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن گفت: در دومین روز این جشنواره 20 اثر تک نوازی و پنج اثر گروه نوازی از سوی هنرمندان به اجرا در آمد.
اسماعیل آجاکه افزود: در این روز هنرمندان دف نواز، مقام خوان، دیوان نواز، قپوز و تنبور نواز، از استان های زاگرس نشین برنامه های خود را اجرا کردند.
وی گفت: هفتمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران از چهارم به مدت سه روز در این شهر در حال برگزار است.
آجاکه اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناخت هنر موسیقی در مناطق و نواحی زاگرس نشین کشور که دارای فرهنگ مشترک هستند و برای حمایت و قدرشناسی از اقدامات و خدمات هنرمندان این رشته برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن گفت:250 اثر شامل: 190 اثر تکنوازی و 60 اثر گروه نوازی به دبیرخانه این جشنواره رسید که در بازبینی های داوران 14 اثر گروه نوازی و 30 اثر تکنوازی به جشنواره راه یافت.
وی افزود: هنرمندان رشته موسیقی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان در این جشنواره حضور دارند.
آجاکه اظهار داشت: آثار بخش گروه نوازی متناسب با موسیقی محلی هر منطقه و مناطق زاگرس نشین و بخش تک نوازی جشنواره موسیقی مناطق زاگرس شامل سازهای کوبه ای نظیر تمبک، دهل، نقاره، دف، سازهای کششی شامل: کمانچه، نی، شمشال، نرمه نای، دوزله، سرنا، کرنا، بالابان، نی انبان، سازهای مضرابی شامل: تنبور، دیوان، دوتار، قپوز و چگور و شاهنامه خوانی و مقام خوانی است.
در این جشنواره فریدون شهبازیان، هادی منتظری و مجتبی صادقی اثار را داوری می کنند.
شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.