، ولی‌الله مهدی‌پور مخترع بسیجی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران است مخترع که فوق لیسانس کارشناسی ارشد مهندسی صنایع است عضو بسیج پایگاه‌های بابل و شورای مرکزی بسیج است.

 

این مخترع در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: 6 طرح پژوهشی اجرایی انجام داده، کارگر نمونه کشور در سال 89 و رئیس کارخانه خمیرسازی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و دارای ابداعات سازنده‌ای همچون طراحی سیستم بازیابی پساب صنعتی کارخانه، طراحی سیستم کاهنده آلودگی پساب صنعتی است.

این بسیجی مازندران طراحی و ساخت تیغه‌های جداکننده خمیر در دستگاه فیلتر دوار را از دیگر اختراعاتش بیان کرد و گفت: دستگاه پرس آمریکایی به دلیل تحریم ورود قطعاتش ناممکن بود و همواره از بدو زمان نصب با مشکل مواجه بوده و با توقف خط تولید لطمات زیادی را به دنبال داشتیم.

وی افزود برای جلوگیری از خروج بیش از 2 میلیارد تومان در سال 85 با صرف هزینه تمام شده 50 میلیون تومان نیاز داخل را برطرف و از اتکا به بیگانگان و سودجویان بی‌نیاز شده و چرخه تولید صنعت و توسعه را پایدار کردیم.

مخترع بسیجی مازندران تصریح کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده و هزینه هدررفت مواد به فکر اصلاح ساختار دستگاه افتادیم که ابتدا وقتی با طراح دستگاه در سوئد صحبت شد با پیگیری و مطالعه ایده، طرح جدیدی ارائه دادیم و موفق به رفع نقص شدیم.

مهدی‌پور روشن سیستم بازیافت پساب ،طراحی سیستم افزایش ظرفیت مواد بازیافتی را از دیگر ابداعات خود خواند و گفت: حجم زیادی از موارد مورد نیاز واحد خمیرسازی به واحد بازیافت ارسال می‌شد که از ظرفیت دستگاه خارج بود و باعث توقف خط تولید می‌گشت پس با طراحی و اندازه‌گیری سیستم‌های تولید خمیر و پخت مواد شیمیایی به اندازه ظرفیت بالا از هدر رفت مواد جلوگیری شد./س

برچسب ها: مخترع ، بسیجی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.