در دیدار رئیس‌جمهور "تاجیکستان" با رئیس کمیته سرمایه‌گذاری عربستان سعودی طرح سرمایه‌گذاری در وزارت فرهنگ، آموزش و پرورش این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، در دیدار روز گذشته "امامعلی رحمان" رئیس جمهور "تاجیکستان" با "عبدالطیف العثمان" رئیس کمیته سرمایه‌گذاری عربستان سعودی طرح سرمایه‌گذاری در وزارت فرهنگ "تاجیکستان" مورد بررسی قرار گرفت.
 
رئیس کمیته سرمایه‌گذاری عربستان سعودی که در رأس هیئتی در "تاجیکستان" به‌سر می‌برد در این دیدار زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در این کشور  با رئیس جمهور مورد بررسی قرار داد.
 
در این نشست رئیس جمهور ضمن قدردانی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری عربستان در زمینه‌های مختلف در "تاجیکستان" پیشنهاد کرد که عربستان در زمینه‌های هیدروانرژی، کشاورزی و توریسم سرمایه‌گذاری کند.
 
همچنین سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت و بازسازی مدارس استان‌های مختلف "تاجیکستان" به مبلغ 25 میلیون دلار مورد بررسی قرار گرفت.
 
در پایان این نشست عبدالطیف العثمان  ضمن تشکر از دولت "تاجیکستان" که زمینه مختلف همکاری را برای عربستان فراهم کرده از انجام پروژه‌هایی در زمینه فرهنگ، آموزش و پرورش استقبال کرد.
 
وی در پایان، گسترش همکاری در زمینه انرژی، کشاورزی و توریسم را نیز در اولویت کارهای دولت عربستان در تعامل با "تاجیکستان" بیان کرد.
 
انتهای پیام/

منبع:فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار