فیلم سینمایی «تاج محل» به كارگردانی دانش اقباشاوی در سی و سومین جشنواره كمبریج به نمایش درمی‌آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره سینما، این جشنواره كه  از ۲۷ شهریور تا ۷ مهرماه در شهر كمبریج انگلستان برگزار خواهد شد. این فیلم كه اولین فیلم بلند كارگردان آن دانش اقباشاوی است در بخش رقابتی فیلم اول جشنواره بین المللی فیلم مونترال ۲۰۱۳ در حال نمایش است.

این فیلم به داستان كارگر ۶۰ ساله‌ آبادانی حسین مرادی می پردازد كه مجبور است تعدادی از همكارانش در كارگاه كشتی‌سازی را بنا بر خواست كارفرما اخراج كند. چند شب بعد از جشن ناگهان دو نفر مسلح  به درون خانه حمله می‌كنند و اموال نقدی موجود در خانه را به همراه هدیه‌های شب جشن می­ربایند. حالا حسین و خانواده‌اش به كارگر معترض اخراجی مشكوك‌اند. در این دوره از جشنواره سه فیلم  مستند «مادرم بلوط» به كارگردانی محمود رحمانی، «خدا اشتباه نمی‌كند» به كارگردانی بهروز نورانی پور و «موكان» به كارگردانی محمد علی هاشم زهی در بخش فیلم های كوتاه و مستند این جشنواره به نمایش گذاشته خواهند شد.

اولین دوره این جشنواره در سال ۱۹۷۷ برگزار شده است و امسال سی و سومین دوره این جشنواره از ۱۹ تا ۲۹ سپتامبر برگزار خواهد شد. فیلم «تاج محل» محصول سال ۹۱ حوزه هنری است./ي2
برچسب ها: تاج محل ، سینما ، انگلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار