رییس انجمن داروسازان استان یزد با بیان اینکه داروسازان طعم تلخ تحریم‌ها را به شیرینی بدل کردند، تاکید کرد: انتظار می‌رود نقش داروسازان متناسب با توانمندی آنها مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

 

وی ادامه داد: تاکنون 16 هزار دانش آموخته رشته داروسازی وارد عرصه ارائه خدمت شده‌اند و به زودی و طی سالهای آینده این تعداد به حدود 20 تا 22 هزار نفر خواهد رسید.



امامزاده ایی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 90 درصد فارغ التحصیلان داروسازی در مراکز ارائه کننده خدمات دارویی در بخش‌های دولتی و خصوصی و 10 درصد آنها در بخشهای پژوهشی و تحقیقاتی مشغول به کار هستند.

داروساز معروف استان یزدگفت:‌ امروز داروسازان سهم بزرگی در کسب موفقیت‌های علمی دارند و برخی از آنها در ردیف دانشمندان برتر جهان اسلام قرار گرفته‌اند و بالاترین سرعت رشد تولید علم در بخش داروسازی اتفاق افتاده است.



وی با بیان اینکه صنعت داروسازی نیز از جمله پیشرفته ترین صنایع کشور است، اظهار کرد: از بدو انقلاب تاکنون بسیاری از داروهای مورد نیاز کشور توسط داروسازان تولید می‌شود و مفتخر هستیم که برخی داروهای هایتک که انحصار آن در دست کشورهای محدودی در جهان است در داخل کشور به دست داروسازان توانمندمان تولید می‌شود.



وی با بیان اینکه این فرصت‌های بدست آمده را مدیون توانمندی داروسازان در تولید انواع داروها هستیم، گفت: رشد صنعت داروسازی از جمله برگ‌های زرین انقلاب اسلامی است و ما را با توسعه سایر بخش‌ها در کشور همپا و همگام می‌کند/س
برچسب ها: تبدیل ، تحریم ، به فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.