مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از احداث 10 هزار هکتار باغ جدید در سال 83 تا پایان سال 91 در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج،پورحبیبی سطح باغات استان در سال 83 را 26 هزار و 500 هکتار ذکر کرد و گفت: این رقم در پایان سال 91 به 36 هزار و 405 هکتار افزایش یافت.

وی به افزایش 126 هزار تنی تولید محصولات باغی نیز در این مدت اشاره کرد و گفت: در سال 83 سالانه در استان کردستان 144 هزار تن انواع محصولات باغی تولید می شد که این رقم در پایان سال 91 به 270 هزار تن افزایش یافت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تولید نهال را نیز در پایان سال گذشته 10 میلیون اصله ذکر کرد و گفت: در سال 83 در استان کردستان 800 هزار اصله نهال تولید می شد.پور حبیبی با اشاره به اینکه استان کردستان از لحاظ تولید نشای توت فرنگی مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: حداقل 90 درصد نشای توت فرنگی کشور از سال 86 به بعد در استان کردستان تولید شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود به توسعه گلخانه در این استان به عنوان دیگر شاخص های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: سال 83 در استان کردستان شش واحد گلخانه ای در هشت هزار و 500 مترمربع در استان فعال بود که این رقم در پایان سال 91 به 51 گلخانه با 113 هزار مترمربع مساحت افزایش یافت.پورحبیبی افزود: به ازای هر واحد گلخانه ای سه نفر اشتغال ایجاد می شود که یک نفر از آنها دانش آموخته دانشگاهی است.

این مقام مسوول جهاد کشاورزی کردستان همچنین به تولید قارچ در استان کردستان اشاره کرد و گفت: اکنون سالانه 91 هزار و 700 تن قارچ در استان تولید می شود.وی ظرفیت استان کردستان در زمینه توسعه باغات را بالا ارزیابی کرد و گفت: در صورت اختصاص اعتبارات مورد نیاز می توان سطح باغات استان را بیش از این افزایش داد و علاوه بر افزایش میزان تولید میوه به ایجاد اشتغال پایدار در استان نیز کمک کرد./ز

برچسب ها: اشاره ، نهال ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.