نشريه واتيکان با محکوم کردن اين امر که تحقيق سازمان ملل متحد درباره احتمال استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه زير آتش همه جانبه قرار دارد، از اينکه قدرت هاي جهاني براي اقدام نظامي در سوريه آماده مي شوند و در انتظار نتايج تحقيق سازمان ملل نمي مانند، ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، در حالي که آغاز بازرسي سازمان ملل متحد با تيراندازي افراد غير قابل شناسايي همراه بوه است، لحن ها بي وقفه تهديد کننده تر مي شود. به نحوي که اقدام سازمان ملل ظاهرا زير نوعي آتش همه جانبه قرار گرفته است.

روزنامه رسمي واتيکان در سرمقاله خود نوشت املان مختلف بين المللي از اين به بعد به نظر نمي آيد که بازرسي سازمان ملل را تعيين کننده تلقي کنند ، حتي اگر بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل اعلام کند که عناصر بسيار ارزشمندي جمع آوري شده است.

نشريه واتيکان اعلام کرد برخي دولت ها، جامعه مدني و اجتماعات مذهبي پيش رفتن بحران سوريه را به طرف مداخله نظامي احتمالي با نگراني شديد زير نظر دارند.

نشريه واتيکان همچنين ابراز تاسف کرد که آنچه که از اراده و خواست سازماندهي کنفرانس ژنو 2 ميان طرف هاي متخاصم در سوريه به جا مانده بود، به نظر مي رسد از اين به بعد از بين برود.

واتيکان قاطعانه با هر نوع مداخله نظامي مخالف است و از ده سال پيش بدون وقفه نتايج مصيبت بار عمليات نظامي عليه عراق را در سال 2003 يادآور مي شود.    

برچسب ها: واتیکان ، سوریه ، جنگ ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار