بيشتر سوژه‌ها در تئاتر به دليل فعال نبودن سلايق و افكار مختلف تكراري‌اند.

"امير دژاكام" كارگردان پيشكسوت تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، در مورد وضعيت كنوني تئاتر گفت: تا زماني كه تمامي نيروهاي مولد و خلاق بنا به هر دليلي نتوانند آثار خود را به روي صحنه ببرند ما در تئاتر مشكل داريم، در واقع افراد فعال در حوزه تئاتر با محدوديت هنرمندان ممنوع‌الكار با حسرت روبرو هستند. 

وي افزود: اگر مسئولان به تئاتر هم مانند آثار توليدي سينما و تلويزيون با به رسميت شناختن و افزايش بودجه آن بها بدهند، شاهد وضعيت بهتري در اين حوزه خواهيم بود. 

وي عنوان كرد: بايد به تمام هنرمندان و دانشجويان فرصت فعاليت داده و واژه منحوس نوبت را از ذات هنر حذف كنيم. 

"دژاكام" در مورد حضور افراد غيرمتخصص در منصب‌هاي مهم در جشنواره‌ها گفت: مگر مي‌شود يك جراح مغز و اعصاب را براي توليد يك فيلم سينمايي منصوب كرد؟ و همين طور برعكس آيا يك بازيگر يا كارگردان مي‌تواند مغز انسان را جراحي كند؟، افراد داراي منصب‌هاي بالا در حوزه‌ي تئاتر انسان‌ةاي شريفي‌اند اما متأسفانه در اين زمينه تخصصي ندارند. 

اين كارگردان همچنين در مورد كمبود سوژه‌ها اشاره كرد: با توجه به اينكه موضوع هر نمايشي انسان و فعاليت‌هاي آن در جامعه است بايد از تمامي قشرها و طبقات اجتماعي در انتخاب سوژه‌هاي نمايشي استفاده كنيم،‌ بنابراين بهتر است كارگردانان تئاتر از سوژه‌هايي همچون كودكان كار، كارگران صنعتي، عشاير كشورمان بهره بگيرند. 

وي تصريح كرد: با توجه به گسترده شدن فعاليت‌هاي نمايشي به شرط نبود مسايل مميزي و نظارت سليقه‌اي تمامي هنرمندان مي‌توانند در سراسر كشور اجرا داشته باشند چه بسا هنرمنداني چون "آتيلا پسياني"، "داوود فتحعلي بيگي" در عرصه تخت حوضي، "مجيد پورآذري" در خلق فضاهاي تازه بسيار خوش درخشيدند. 

وي در پايان خاطرنشان كرد: اگر بخواهم به يك ارزيابي اجمالي بعد از 3 سال سابقه در عرصه تئاتر برسم بايد به اين نكته اشاره كرد كه تئاتر ما هنوز به اوج رشد و شكوفايي لازم به دليل نبودن فضاي مناسب براي تمامي هنرمندان نرسيده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار