رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار از رشد 340 درصدی ثبت شرکت های خارجی در 5 ماهه اول سال 92 نسبت به زمان مشابه سال گذشته در منطقه آزاد چابهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، مصطفی ملک زاده افزود: وجود تحریم های بين المللي و محدوديت منابع مالي، تنوع بخشي به سرمايه گذاري و ارایه تسهیلات به شرکت هاي داخلي و خارجي از جمله راهکارهاي مقابله با محدوديت های تحریم در منطقه آزاد چابهار بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین تاکید کرد عملکرد و آمار در بخش های صادرات و واردات چشم انداز خوبی را برای منطقه آزاد چابهار به همراه داشته است که می توان به رشد بیش از صددرصدی میزان سرمایه شرکت های خارجی در 5 ماهه نخستین سال 92 نسبت به سال گذشته اشاره کرد.

ملک زاده در ادامه گفت: منطقه آزاد چابهار به لحاظ امتیازات و تسهیلات قانونی و همچنین موقعیت استراتژیک مناسب، از جمله دسترسی به آبهای آزاد، معافیت مالیاتی 20 ساله سرمایه گذاری، اجاره بلند مدت زمین به سرمایه گذاران خارجی، آزادی ورود و خروج سرمایه اتباع خارجی، اعطای مجوز تاسیس شعب بانک ها و بیمه های خارجی، آزادی واردات و صادرات شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده است که افزایش 25 درصدی سرمایه شرکت های داخلی در 5 ماهه اول سال خود گواه بر این ادعا نسبت به زمان مشابه در سال گذشته می باشد.

ملک زاده، تلاش هاي به عمل آمده در زمينه سرمایه گذاری از داخل کشور و ایجاد بسترها و همچنین شرايط مناسب جذب سرمایه گذاری خارجی را از ديگر فعاليت هاي عمده اين سازمان به منظور کاهش اثرات ناشي از تهديدات بين المللي برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ارزیابی کاملا مثبت و موفقی را از کارنامه سازمان متبوعه خود در 5 ماهه اول سال 92 ارایه داد و همچنین در ادامه افزود: اقدامات گذشته و ارزیابی نقاط قوت و ضعف، ما را بر آن کرد دارای ویژگی آینده نگری و سهم خواهی بیشتر از جریانات سرمایه گذاری در این منطقه باشیم لذا هدف غایی ما مخاطب ملی و بین المللی است و پیش نیاز اصلی موفقیت‌این منطقه شناسایی قابلیت های ویژه و اهمیت چابهار به دلیل موقعیت راهبردی و دسترسی به آبهای آزاد است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته همچنان شاهد رشد شاخص های سرمایه گذاری در این منطقه استراتژیک کشور باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آذرباد
۱۶:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
سلام میخواهم یک شعبه شرکت ساختمانی سهامی خاص در منطقه آزاد ثبت کنم نمی دونم که چطوری ویا از کی سئوالاتمو بپرسم .