معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از وجود هزار و 200 ایستگاه تندرستی در پایتخت خبر داد و گفت: مشارکت بانوان تهرانی در ایستگاه های تندرستی بیش از آقایان است.

سید محمد هادی ایازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در خصوص بحث توسعه ورزش همگانی اظهارداشت: در حال حاضر در هر محله شهر تهران یک خانه ورزش دایر شده که یک نفر امور آقایان و یک نفر امور بانوان را دنبال می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 7 کانون در حوزه ورزش در خانه های ورزش سرای محلات راه اندازی شده، گفت: در حال حاضر در منطقه 20طی این دوره مدیریت شهری قریب به 50 زمین چمن مصنوعی راه اندازی شده و هم اکنون نیز 20 زمین چمن مصنوعی در روستاهای اطراف این منطقه  در حال ساخت است که ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه این روستاها جزء حریم تهران محسوب می شود، اضافه کرد: در حریم ما به واسطه اینکه تبعاتی ناشی از مسائل کلان شهری دامنگیرشان می شود، ساخت زمین چمن مصنوعی خدماتی است که شهرداری تهران برای آنها به انجام می رساند.
ایازی با اشاره به اینکه شهردار منطقه 20 متعهد شده که تا پایان سال 30 چمن مصنوعی دیگر نیز در منطقه راه اندازی شود، بیان کرد: یعنی تا پایان امسال یک صد زمین چمن مصنوعی در منطقه 20 خواهیم داشت.
وی در ادامه اظهار کرد:خیلی از آسیب های اجتماعی به خصوص در مناطقی که زمینه بزه های اجتماعی وجود دارد، صورت می گیرد و ورزش در محلات تهران سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به این سئوال که هم اکنون وضعیت ورزش همگانی در پایتخت چگونه بوده و آیا به استانداردهای لازم دست یافته ایم یا خیر، عنوان کرد: در حال حاضر هزار و 200 ایستگاه تندرستی در پایتخت برای بانوان و آقایان داریم که مشارکت بانوان در این بخش بیشتر از آقایان است.
ایازی با تصریح اینکه ما خودمان هنوز از این وضعیت راضی نیستیم و علاقمندیم این 8 میلیون جمعیتی که در تهران ساکن هستند همه آنان ورزش کنند، گفت: ما هنوز نتوانسته ایم برای همه این افراد برنامه ورزشی داشته باشیم و خود افراد نیز بعضا انگیزه ای که ورزش کنند، ندارند.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که ان شاء الله وزارت ورزش و امور جوانان با همکاری های مطلوب با شهرداری ها بتوانند زیر ساخت توسعه ورزش همگانی را در سطح کشور فراهم کنند و از سویی فرهنگ سازی لازم در این زمینه به انجام رسد تا مردم بیش از پیش به ورزش همگانی راغب شده و دغدغه های  ما نیز در مدیریت شهری در این زمینه برطرف شود./

برچسب ها: مشارکت ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.