رییس انجمن داروسازان استان کرمانشاه می گوید، در استان هیچ داروساز بیکاری نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبدی با اشاره به اینکه در استان داروساز بیکار نداریم، خاطر نشان کرد: تمامی فارغ التحصیلان این رشته در حال حاضر یا در داروخانه ها فعالیت دارند و یا در نوبت تاسیس داروخانه قرار دارند.

رییس انجمن داروسازان استان کرمانشاه بحث اقتصاد دارویی را مهمترین دغدغه داروسازان استان برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر سود داروها در برخی اقلام به حد سه تا چهار درصد رسیده و این در حالیست که در بسیاری از کشورهای دنیا سود دارو کمتر از 30 درصد نمی باشد.

وی بحث مالیات داروخانه ها را از دیگر مشکلات داروسازان استان عنوان کرد و بیان داشت: در تمامی استانهای کشور مالیات با توجه به توافق نامه نظام پزشکی و امور مالیاتی پرداخت می شود، اما در استان کرمانشاه گرفتن مالیات سلیقه ای است و به هیچ عنوان به این توافقنامه اهمیتی داده نمی شود.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال 1500 نفر به طور مستقیم در داروخانه های استان، یادآور شد: در صورت ادامه این روند بسیاری از داروخانه های استان تعطیل شده و آمار بیکاری در میان قشر داروسازان افزایش خواهد یافت.

عبدی مشکل دیگر داروسازان را انحصار دارو و توزیع آن در اختیار دولت عنوان کرد و اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 50 درصد داروها در دست دولت است و این در حالیست که برابر اصل 44 قانون اساسی ضرورت کاهش تصدی گری دولت باید صورت گرفته و بخش خصوصی تقویت شود.

عبدی اظهار داشت: در حال حاضر 40 تا 50 درصد اقتصاد دارویی کشور در دست داروخانه های دولتی است که تعداد این داروخانه ها به 100 واحد می رسد.

عبدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 96 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، خاطر نشان کرد: تنها چهار درصد داروی وارداتی در کشور داریم که این میزان 34 تا 40 درصد هزینه های اقتصادی دارو را به خود اختصاص داده اند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، داروساز ، بیکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.