بامداد امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج درجه در امواج درونی زمین حوالی رباط پشت بادام در استان یزد را لرزاند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج درجه در امواج درونی زمین حوالی رباط پشت بادام در استان یزد را لرزاند.

این زلزله در ساعت 2:30 دقیقه بامداد امروز در 90کیلومتری رباط پشت بادام در شهرستان اردکان یزد رخ داد.

این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی 56.50 و عرض جغرافیایی 32.76 به وقوع پیوست که تا این لحظه از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی اعلام نشده است.

پس از وقوع زلزله پنج ریشتری، 12 زلزله کوچک و بزرگ این منطقه را به لرزه در آورد که نخستین آن در ساعت 2.40 دقیقه بامداد و در عمق 24 کیلومتری زمین بوده است.

زلزله بعدی در منطقه نایبند یزد و در مقیاس 2.7 ریشتر در عمق 9 کیلومتری زمین اعلام شده و پس از آن رباط پشت بادام چهار زلزله مداوم را امواج درونی زمین در اندازه‌های دو ریشتر، 1.7 ریشتر، 2.3ریشتر و 3.2 ریشتر در اعماق هشت تا 14 کیلومتری زمین به خود دید.

وقوع زلزله‌های خفیف در رباط پشت بادام به مدت یک ساعت قطع شد و با شروع دوباره از ساعت چهار بامداد تا ساعت 6.30 صبح امروز ادامه داشت.

طی یک ساعت به ترتیب 6 زمین لرزه مداوم در مقیاس 1.8 ریشتر در عمق 18 کیلومتری، 2.1 ریشتر در عمق هفت کیلومتری، 1.3 ریشتر، 1.7 ریشتر و 1.8 ریشتر در عمق 18 کیلومتری و یک زمین لرزه به بزرگی سه ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین رباط پشت بادام را در ساعت 6 و 33 دقیقه صبح امروز لرزاند.

از هفته‌های گذشته تا کنون با فعال شدن گسل زلزله در استان‌های خراسان و کرمان وقوع زلزله‌های خفیف در شهرستان‌های استان یزد به طور مداوم ادامه داشته اما این نخستین زمین لرزه در مقیاس پنج ریشتر در یک ماه گذشته بوده است.
برچسب ها: زلزله ، رباط ، اردکان ، نایبند ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.