" بشار جعفری " نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، عصر سه شنبه، در گفت وگو با شبکه الاخباریه خاطرنشان کرد، آنچه در منطقه جریان دارد، مصلحت اسرائیل است و کسانی که در جنگ علیه سوریه مشارکت کنند، در واقع به منافع اسرائیلی خدمت می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، جعفری افزود: براساس اطلاعات بدست آمده، گروه های مسلح تروریستی با هدف فراهم ساختن زمینه برای مداخله نظامی خارجی ها و جنگ علیه سوریه، از تسلیحات شیمیایی استفاده می کنند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اعلام اینکه رژیم سعودی در راستای تصویب یک قطعنامه ضد سوری در مجمع عمومی این سازمان تلاش می کند، افزود، نماینده عربستان دیدارهای محرمانه را  با نمایندگان آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن، مراکش، ترکیه، آلمان و برخی کشورهای دیگر صورت داده است تا پیش نویسی بویژه درباره تسلیحات شیمیایی و نتایح هیئت بازرسان سازمان ملل در سوریه به تصویب رسانند که بر اساس آن، دولت سوریه مثل گذشته مسئول این حملات شیمیایی معرفی شود.
طبق گفته این دیپلمات سوری، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در برخی از دیدارهای محرمانه صراحتا اعلام کرده است باید فرصت ها را برای استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه پیش برد.
جعفری تصریح کرد: این تحرکات عربستان سعودی مؤید این واقعیت است که تصمیم گیرندگان این رژیم برای بحرانی کردن اوضاع و گسترش بحران در سوریه دست و پا می زدند همچنانکه برای کاربرد راهکار نظامی در سوریه بستر سازی می کنند.
وی با تأکید بر اینکه گفته ها درخصوص حمله نظامی به سوریه ناامید کننده است، افزود، به موجب توافقنامه امضا شده بین وزارت خارجه سوریه و دبیر کل سازمان ملل، این سازمان تلاش می کند فرصت را برای هیئت بازرسان برای تکمیل ماموریت خود با دولت سوریه فراهم کند.
جعفری گفت، جای تعجب است که سه عضو دائم شورای امنیت (بدون اشاره به نام آنها) به تحقیقات بازرسان سازمان ملل واکنش مثبت نشان می دهند در حالی که این کشورها با مجهز کردن گروه های مسلح به سلاح های ویژه از جمله شیمیایی به نوعی در این پرونده (حمله شیمیایی در سوریه) دست دارند.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، جعفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار