معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور گفت: طی سال گذشته پنج قلم داروی گیاهی توسط داروخانه‌های داخلی تولید شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سیدمصطفی عزیزی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه تحریم‌ها چه تأثیری در تهیه داروهای دامی داشته‌اند، گفت: با توجه به اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای علیه کشورمان صورت گرفت اما ما از لحاظ دارویی مشکلی نداریم و حتی در این زمینه نیز صادرکننده بوده‌ایم.

وی افزود: طی سال گذشته 10 میلیون دلار ارزش صادرات کالاهای دارویی ما بوده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 155 کارخانه دامی، تولیدات دارویی و گیاهی فعالیت دارند که از این تعداد 35 کارخانه تولید دارو می‌کنند و 3 کارخانه دیگر نیز واکسیناسیون تولید می‌کنند.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث شده که دامداران و مرغداران ما قدر داروها را بیشتر بدانند، گفت: قبل از این تحریم‌ها مصرف دارو توسط مرغداران و دامداران بسیار بالا بوده اما با این تحریم‌ها این مصرف بهینه شده است.

وی به تب سه روزه در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: این بیماری اگر در استانی شناسایی شود و سریعاً اقدامات درمانی انجام گیرد کمترین عوارض دارد.

عزیزی عنوان کرد: یکی از اشکالاتی که ما در اینجا داریم، قیمت بالای واکسن و تولید آن است.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور بیان داشت: سه استان شمالی بیشترین آمار بیماری تب سه روزه را دارا هستند و کلاً در سطح هفت استان این بیماری شناسایی شده است.

وی یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور تمام تلاش خود را در زمینه‌های مختلف به ویژه پیشگیری از بیماری‌ها به کار برده است.

عزیزی متذکر شد: اقدامات خوبی که سازمان دامپزشکی کشور انجام داد باعث شد که تدثیرتحریم‌ها روی دارو و واکسن‌ها تأثیرات آنچنانی نداشته باشد و ما در حال حاضر از لحاظ موجودی دارو و واکسن شرایط خوبی داریم و چند قلم دارو از سال کشور در داخل کشور تولید شده که این داروها باعث شده وابستگی ما به خارج از کشور کمتر شود.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: بیماری مشمشه در چهار استان غربی و مرزی کشور شناسایی  و مورد تست‌گیری قرار گرفت که امسال در این زمینه تلاش بیشتری می‌‌کنیم.

عزیزی در پایان ابراز داشت: از سال گذشته تاکنون پنج قلم داروی گیاهی جدید برای مصرف عمومی گوارشی و ضدمیکروبی تولید شده و پنج قلم هم واکسن طیور، آبزیان و دام نیز تولید شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.