رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان گفت: کارفرمایانی که اتباع بیگانه غیرمجاز را به کار بگیرند، روزانه پنج برابر حداقل حقوق یک کارگر جریمه می شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان گفت: کارفرمایانی که اتباع بیگانه غیرمجاز را به کار بگیرند، روزانه پنج برابر حداقل حقوق یک کارگر جریمه می شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ حسین باقری افزود: در صورت تکرار این عمل، کارفرمایان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

وی گفت: اتباع خارجی برای کارکردن در ایران باید دارای روادید با حق کار باشند درغیر این صورت اشتغال آنها در کشور غیرقانونی است.

باقری از مشخص شدن 46 رشته شغلی برای اشتغال اتباع خارجی خبر داد و گفت: در حال حاضر اتباع خارجی دارای مجوز کار همچون کارگران ایرانی مشمول قانون کار هستند لذا اتباع دارای روادید با حق کار باید از این اداره جواز کار یکساله دریافت کنند.

به گفته رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان بر اساس آخرین آمارها دوهزار کارت کار برای اتباع خارجه در شهرستان اصفهان صادر شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 2100 مورد بازرسی مشترک با نمایندگان وزارت کشور در اصفهان، اداره پلیس و اداره کار صورت گرفت و در جریان این بازدیدها 907 نفر از اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی و کارفرمایان متخلف در زمینه به کارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز 260 میلیون تومان جریمه شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان برخورد جدی مسوولان قضایی با کارفرمایان متخلف را خواستار شد و گفت: در صورت همکاری کارفرمایان، به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز کاهش می یابد.

به گزارش ایسنا، 3.5 درصد جمعیت استان اصفهان را اتباع خارجی تشکیل می دهند که 95 درصد آنها تبعه کشور افغانستان هستند.
برچسب ها: اتباع ، غیر مجاز ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.