اين روزها ورزش حرفه‌اي يكي از رشته‌هايي است كه پول‌هاي هنگفتي در آن جابه‌جا مي‌شود. درواقع ورود پول به دنياي ورزش همه چيز را تغيير داده است.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بي‌شك فوتبال يكي از رشته‌هايي است كه با طرفداران سينه‌چاكش در سراسر جهان، پول‌هاي هنگفتي نيز در آن خرج مي‌شود. حالا ديگر به جرات مي‌توان گفت كه فوتباليست‌ها از جمله ثروتمندترين ورزشكاران دنيا محسوب مي‌شوند.

در كنار فوتبال اما رشته‌هاي ديگري نيز هستند كه به عنوان رشته‌هاي پول‌ساز شناخته مي‌شوند. تنيس يكي از همين رشته‌هاست كه زنان و مرداني كه در آن فعاليت مي‌كنند پول‌هاي كلاني به جيب مي‌زنند. دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبي كه به تازگي روي وب‌سايت خود منتشر كرده است پردرآمدترين تنيسورهاي جهان در سال 2013 را فهرست كرده است.

راجر فدرر

كشور: سوئيس/ مجموع درآمد: 71/5 ميليون دلار

«راجرر فدرر» متولد هشتم آگوست 1981 در «بال» سوئيس است. اين تنيسور 32 ساله كه يك متر و 85 سانتي‌متر قد دارد در سال 2009 ازدواج كرده و اكنون صاحب دو فرزند است: «ميلا رز» و «شارلن ريوا» فدرر. او با چندين كمپاني تجاري از جمله نايك، ويلسون، رولكس و كرديت سوئيس قرارداد تبليغاتي دارد و از اين قراردادها مبلغي بالغ بر 65‌ميليون دلار دريافت كرده است.

 ماريا شاراپووا

كشور: روسيه/ مجموع درآمد:29 ميليون دلار

«ماريا شاراپووا» متولد 19 آوريل 1987 در «نياگان» روسيه است. اين تنيسور 26 ساله نخستين زن تنيسور روس است كه توانسته به موفقيت‌هاي چشمگيري در اين روزش دست پيدا كند. او از 19 آوريل 2001 به صورت حرفه‌اي وارد اين ورزش شد و يكي از بزرگ‌ترين حاميان مالي او نايك است. علاوه بر اين او سال گذشته كارخانه آب‌نبات‌سازي خود را به نام «Sugarpova» تاسيس كرد.

نوواك ژوكوويچ

كشور: صربستان / مجموع درآمد: 26/9 ميليون دلار

دومين مرد تنيسور اين فهرست است كه توانسته نام خود را به عنوان يكي از پردرآمدترين تنيسورهاي سال 2013 مطرح كند. «نوواك ژوكوويچ» متولد 22 مي 1987 در «بلگراد» صربستان است. اين تنيسور 26 ساله كه يك متر و 88 سانتي‌متر قد دارد، از سال 2003 ميلادي به صورت حرفه‌اي در ورزش تنيس مشغول به فعاليت است. او بالغ بر 14 ميليون از قرارداد با اسپانسرهاي خود دريافت كرده است.

رافائل نادال

كشور: اسپانيا / مجموع درآمد: 26/4 ميليون دلار

آسيب‌ديدگي زانو باعث شد تا «رافا» سال گذشته و به مدت هفت ماه از ميادين به دور باشد اما او در سال 2013 به ميادين بازگشت تا دوباره در مسابقات مردان هنرنمايي كند. مهم‌ترين اسپانسرهايي كه از رافائل نادال حمايت مي‌كنند عبارتند از: نايك، كيا موتورز و باكاردي. رافا به تازگي به همراه پدرش وارد بازار تجارت شده و به همراه پدرش شركتي راه‌اندازي كرده است.

سرنا ويليامز

كشور: آمريكا/ مجموع درآمد: 20/5 ميليون دلار

دومين زن تنيسوري است كه توانسته به اين فهرست راه پيدا كند. «سرنا ويليامز» متولد 26 سپتامبر 1981 در ايالت «ميشيگان» آمريكاست و اكنون 31 سال دارد. او يك متر و 75 سانتي‌متر قد دارد و مهم‌ترين حاميان مالي او «نايك» و «ويلسون» هستند. «سرنا ويليامز» توانسته از قراردادهاي تجاري‌اش مبلغي بالغ بر 12 ميليون دلار درآمد كسب كند.

 لي نا

كشور:چين/ مجموع درآمد: 18/2 ميليون دلار

«لي نا» تنها تنيسور آسيايي است كه توانسته نام خود را در اين فهرست مطرح كند. وي همچنين اولين بازيكن آسيايي است كه تاكنون توانسته برنده يك گراند اسلم شود. نايك، رولكس، مرسدس بنز،سامسونگ و چند شركت چيني از جمله اسپانسرهاي مالي عمده وي هستند. او توانسته با اخذ قرارداد با اين كمپاني‌هاي شناخته شده مبلغي بالغ بر 15 ميليون دلار كسب درآمد كند.

ويكتوريا آزارنكا

كشور: بلاروس/ مجموع درآمد: 15/7 ميليون دلار

«ويكتوريا آزارنكا» در 31 جولاي 1989 در «مينسك» به دنيا آمده و اكنون 24 ساله است. او از سال 2003 ميلادي به صورت حرفه‌اي در رشته تنيس فعاليت مي‌كند. اين تنيسور يك متر و 83 سانتي‌متري با كمپاني‌هاي شناخته شده‌اي همچون نايك، ويلسون، امريكن اكسپرس، سيتي‌زن و رد بول قرارداد دارد. او نخستين تنيسوري است كه با «رد بول» غول نوشيدني جهان قرارداد تجاري امضا كرده است.

اندي موراي

كشور: اسكاتلند / مجموع درآمد: 14/9 ميليون دلار

«اندي موراي» متولد 15 مي 1987 ميلادي در «گلاسكو» اسكاتلند و اكنون 26 ساله است. اين تنيسور يك متر و 90 سانتي‌متري در مسابقات بين‌المللي مهمي شركت كرده است كه مي‌توان به كسب قهرماني در مسابقات تنيس آزاد آمريكا ۲۰۱۲، مسابقات تنيس آزاد ويمبلدون ۲۰۱۳ اشاره كرد. در حال حاضر مهم‌ترين حاميان مالي او آديداس و بانك سلطنتي اسكاتلند است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
مشکرم
آخرین اخبار