نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: اردوی پایانی تیم ملی شمشیربای از 16 شهریور با 12 نفر از اعضاي تیم ملی تشکیل می شود.

شهنار کرود در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ اردوی سوم تیم ملی که به مدت 15 روز در مجموعه ورزشی  شیرودی تهران بر پا شده بود دیروز به کار خود خاتمه داد.
پس از یک دوره وقفه در یکی از استان ها ی کشورمان از تاریخ 16 شهریور آغاز خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون شمشیر بازی ادامه داد: عملکرد بازیکنان در 3 اردوی قبلی مناسب بود اما تنها نکته ای که در عملکرد بزایکناان به عنوان ضعف در کار شمشیربازان دیده می شود استرس بالاست و اینکه درنفس گیری ضعف دارند و از نظر من راضی کننده نیست البته قرار است بازیکنان یک بار دیگر تست آماددگی جسمانی بدهدند تا مشکلاتشان بررسی شود.

کرود تصریح کرد: یکی از دلایل اینکه شمشیربازان از نظر استقامتی رد سطح پایینی هستند این است که وزن بالایی  دارند و چون تغذیه ی یک ورزشکار نیازبه رعایت بیشتری دارد آنها پس از بازگشت به شهرهای خودشان رعایت این نکته را نمیکنند و تغذیه ی دیگری را برای خودشان انتخاب می کنند که این باعث سنگین وزنی و عدم داشتن سرعت و استقامت کافی باری یک ورزشکار است.

ناب رئیس فدراسیون شمشیر بازی در خصوص عدم برگزاری بازی تدارکاتی با یک کشور خارجی تأکید کرد: اردوی پایانی که قرار بود با یک کشور خارجی برگزار شود به دلیل نداشتن امکانات مالی برگزار نشد.
با توجه به اینکه بودجه ی فدراسیون ، یک بودجه ی کم و محدود ی است سعی شد اردویی در یکی از استان های کشورمان برگزار شود.

2 استان برای برپایی اردوی پایانی انتخاب شده است که به احتمال زیاد ارومیه یکی از گزینه هایی خواهد بودکه شمشیربازان در آن حضور پیدا خواهندکرد.

کرود اظهار داشت: درهر سلاح 4 نفر به مسابقات امیدها ی آسیا اعزام خواهند شد که با ریزش 1 نفر در هر سلاح جمعاً 12 نفر دراردوی پایانی حضور دارند و همان تیم به مسابقات اعزام می شوند.

وی ادامه داد: ترکیب تیم ملی شمشیربازی در سلاح سابر و اپه و فلوره همان ترکیبی قبلی است و تغییر چندانی دراعضای تیم داده نشده است .
امیدواریم درمسابقات آسیایی مدال رنگینی را کسب کنیم. کرود خاطر نشان کرد: سال گذشته در مسابقات جام کوتایسکی که به میزبانی کشور گرجستان برگزار شد، شمشیربازان کشورمان توانستند در اسلحه ی سابر مدال برنز انفرادی و در قسمت فلوره مدال طلای تیمی را بدست بیاورند.

در مسابقات جوانان آسیا که در اندونزی برگزار شد، مهساپور رحمتی، سکینه نوری، نگین ملکایی، آرزو قاره گوشی توانستند مدال برنز جوانان را در سلاح اپه به دست بیاورند. ما به کسب مدال در مسابقات آسیایی کویت امیدواریم چرا که حد هدفگذاری فدراسیون به گونه ای بوده است که توانایی کسب مدال برای شمشیربازان منظور می شود.

گفتنی است: اسامی ملی پوشان اعزامی به مسابقات آسیایی کویت به شرح زیر است: اعضای تیم اپه عبارتند از: مهسا پور رحمتی از آذربایجان شرقی، آرزو قاره گوشی از اردبیل، سکینه نوری از آذربایجان غربی، بهاره غیاث آبادی از تهران.

تیم فلوره: مطهره محسنی از تهران سروناز مرتضوی از تهران، نگین کافی از یزد، الهه قهرمانی از آذربایجان غربی.

تیم ملی سابر: کیانا باقرزاده از تهران، نجمه سازنچیان از یزد، فائزه رفیعی از گیلان و پریماه برزگر از استان البرز نفرات اعزامی به مسابقات 2013 امیدهای آسیا هستند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار