"شاهد خاقان عباسی" وزیر نفت پاکستان درباره خط لوله گاز ایران گفت: ما هیچ ترسی از تحریم‌ها نداریم و به تکمیل این پروژه اعتقاد داشته و آن را تمام توان آن را به پیش می‌بریم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، وی که در جمع خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت‌وگو می‌کرد، افزود: پروژه 1.5 میلیاردی خط لوله گاز ایران- پاکستان نقش حیاتی در رفع نیازهای انرژی اسلام‌آباد دارد، به خصوص در شرایط فعلی که تولید گاز داخلی متوقف شده و سایر پروژه‌های واردات انرژی نیز به بن‌بست خورده است.
طبق توافق انجام شده میان 2 کشور، قرار است با تکمیل این خط لوله 1930 کیلومتری تا اواخر سال 2014، روزانه 750 میلیون فوت مکعب گاز از ایران به پاکستان صادر شود.
به گفته عباسی، هنوز شرکت چین در پروژه خط لوله صلح قطعی نیست اما حتی اگر این کشور در این پروژه شرکت کند باز هم قرارداد اصلی بین پاکستان و ایران صورت گرفته است و این دو کشور باید پروژه را تکمیل کنند.
وی تصریح کرد: کریدور اقتصادی چین در پاکستان شامل جاده‌سازی، احداث خط آهن، واردات نفت و گاز می‌شود و بنابراین می‌توان برای تأمین نفت و گاز پاکستان و چین، از ایران کمک گرفت.
به اعتقاد کارشناسان، در حال حاضر بهترین گزینه برای تأمین انرژی پاکستان، واردات گاز از ایران است و حتی اگر ایران نتواند پروژه خط لوله گاز را در پاکستان تکمیل کند چین تکمیل این پروژه را به عهده خواهد گرفت و بدین ترتیب، تأمین انرژی چین و پاکستان توسط ایران نقطه عطفی در تحولات اقتصادی منطقه محسوب خواهد شد.
برچسب ها: بین الملل ، پاکستان ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار