وزير نيرو گفت: شرکت های شبه دولتی احساس مالکیت ندارند بنابراین وزارت نیرو از شرکت‌های واقعا خصوصی حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد چيت چيان وزیر نیرو گفت: با نزدیکی برق تولیدی به محل مصرف اتلاف شبکه انتقال را نخواهیم داشت.
 
وي ادامه داد: وجود نیروگاه در کنار مجتمع‌های صنعتی موجب می‌شود که از بازیافت حرارت برق تولید و بازده نيروگاهها از 46 درصد به 80 درصد برسد.
 
چیت‌چیان تصريح کرد: یکی ازمقدمات لازم براي خصوصی سازی به ویژه در بخش توزیع برق را تنظیم مقررات و  نحوه مسوولیت پذیری شرکت‌هاست که بايد از سوي نهاد تنظيم مقررات مشخص شود.
 
 
وزیر نیرو اظهار کرد: براساس یکی از مصوبات گذشته تمامی شرکت‌های توزیع در اختیار یک شرکت قرار می گرفت اما خوشبختانه دولت این مصوبه را برگرداند و این کار انجام نشد.  
 
 
چیت‌چیان با اشاره به این‌که شرکت‌های توزیع فعالیت‌های انحصاری دارند و در هر منطقه یک شرکت توزیع وجود دارد ادامه داد: در قانون اصل 44 پیش بینی شده که 20 درصد از سهام شرکت‌ها برای دولت باقی بماند تا دولت در مدیریت شرکت‌ها مشارکت داشته باشد.  
 
وی با اشاره به این‌که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری نیازی نیست همه سرمایه را خود بیاورد می‌تواند از تسهیلات بانک از جمله صندوق توسعه ملی استفاده کند،خاطرنشان کرد: شرکت های شبه دولتی احساس مالکیت ندارند بنابراین وزارت نیرو از شرکت‌های واقعا خصوصی حمایت خواهد کرد. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: نیرو ، خصوصی ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار