همايش سالگرد جايزه بنياد البرز با عنوان جايزه ملي حسن تحصيل از محل موقوفات مرحوم البرز به برگزيدگان و نخبگان مقاطع تحصيلي مختلف در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران حاضر در محل صبح امروز سه شنبه پنجم شهريور ماه در پنجاه و يكمين سالگرد اعطاي جايزه ملي حسن تحصيل حجت الاسلام و المسلمين قرائتي، حجت الاسلام و المسلمين تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، حجت الاسلام و المسلمين محمد رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه، دكتر ملاباشي معاون وزير علوم و جمعي از مسوولان فرهنگي و علمي و برگزيدگان دراين همايش حضور داشتند.
بنابراين گزارش در ابتداي اين مراسم حسين جامي بزرگي مدير عامل بنياد فرهنگي البرز با بيان اهداف برگزاري اين همايش گفت:  موقوفات مرحوم البرز در راستاي ترويج و تبليغ فرهنگ وقف در زمينه مسايل علمي بوده و نياز بود چنين همايشي درزمينه علمي و تجليل از نخبگان برگزار شود.
وي ادامه داد: در همايش امروز از سه مخترع برگزيده توسط سازمان فني و حرفه اي كشور، 2طلبه علوم ديني، 30 دانشجو، 50 دانش آموز دبيرستاني، 20 دانش آموز هنرستاني و 40 دانش آموز مقطع راهنمايي براساس نيت واقف و با ملاك ها و معيارهايي كه نهادها و سازمان ها داشتند تجليل خواهيم كرد.
در ادامه اين همايش حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در سخناني گفت: امروز كشور ما در ميان كشورهاي پيشرفته علمي و صنعتي قرار دارد و رتبه هاي علمي ما در رشته هاي مختلف براي كشورهاي صنعتي غير قابل باور است و اين پيشرفت سلاحي در مقابل دشمنان و عظمتي در برابر بد خواهان كشورمان است.
وي ادامه داد: در روايات داريم كه دانشمندترين مردم كسي است كه نسبت به علم حريص باشد، بنابراين آن ملتي عزت و عظمت دارد كه از بالاترين درجه علمي برخوردار باشد و ملتي كه از علم و دانش كمتري برخوردار باشد از ارزش كمتري برخوردار است.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تاكيد كرد: متاسفانه برخي به وقف به مانند مال بي صاحب نگاه مي كنند در حالي كه بايد مديريت وقف را اقتصادي اداره كنيم تا عوايد آن به جيب همه مردم برگردد و اين به فرهنگسازي نياز دارد.
وي خاطرنشان كرد: وقف يكي از مترقي ترين احكام الهي است كه در اديان و آيين هاي قبل از اسلام نيز وجود داشته است كه اسلام آن را امضا كرده وقف به اموال باعث مي شود سرمايه در انحصار گروه خاصي باقي نماند و همگان از آن بهره ببرند، بنابراين وقف يكي از جامع ترين قوانين الهي است كه تمامي خوبي ها را در بردارد و از عوامل موفقيت جامعه به شمار مي رود ./
برچسب ها: سالگرد ، اعطای ، جوایز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار