نمايندهمردم تايباد و تربت جام گفت: حفظ نظام و پايداري در اصول آن از اوجب واجبات است و وظيفه و تكليف همه دلداگان به امام(ره) و انقلاب و رهبري بوده و جز با عقلانيت، اعتدال و پرهيز از افراطي‌گري حاصل نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران غلامرضا اسداللهي نماينده تايباد و تربت جام در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 5 شهريورماه) گفت: وظيفه خود مي‌دانم از خيل عظيم زحمات دولت‌هاي نهم و دهم تقدير و تشكر کنم و متذكر مي‌شوم به خود و همكارانم و هم چنين تمامي تريبون‌داران كه انصاف را رعايت نمايند.
 
اسداللهي در ادامه بيان كرد: يادمان باشد بزرگترين ميراث امام(ره) و شهدا جمهوري اسلامي ايران بوده و امانتي است در اختيار ما و شما، پس تكليفمان را در حفظ اين امانت فراموش نكنيم مبادا حواشي ما را از متن غافل نمايد و ناخواسته به جاي انجام تكليف به اصل نظام و ركن ركين آن يعني ولايت فقيه ضربه زده و مجددا يادآوري مي‌کنم‌ كه حفظ نظام و پايداري در اصول آن از اوجب واجبات است و وظيفه و تكليف همه دلداگان به امام(ره) و انقلاب و رهبري بوده و جز با عقلانيت، اعتدال و پرهيز از افراطي گري حاصل نمي‌شود.

عضو هيئت رئيسه كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ايجاد اختلاف بين مسئولين از راهبردهاي امروز دشمن بوده و هست ، مبادا در زمين دشمن بازي كنيم.
 
وي خطاب به رئيس‌جمهور ادامه داد: اعتماد مردم و نمايندگان به جنابعالي و كابينه جنابعالي برگ زريني است در كارنامه شما اميدواريم با حمايت و پشتيباني مجلسيان بتوانيد با عقلانيت و اعتدال و برنامه مشكلات كشور را در سايه تعامل و همكاري با ساير قوا در چارچوب قانون مرتفع کنيد.   
 
اسداللهي همچنين بيان كرد: مردم شريف ايران در هر دوره انتخابات بر قانون‌گرايي و پرهيز از قانون‌گريزي تاكيد داشتند اما متاسفانه در سال‌هاي اخير عدم تمكين به قانون و قانون‌گريزي رئيس‌جمهور و برخي از دولتي‌ها نقل محافل عمومي بوده و شما بهتر از هر كسي مي‌دانيد كه امام(ره) ما فرمودند خلاف قانون خلاف شرع است.
 
وي ادامه داد: اما هيچ كس ادعا ندارد كه قوانين وحي منزل است و احتياجي به اصلاح ندارند قطعا خلاها و نارسايي‌هاي قانون مي‌بايست در چارچوب خود اصلاح شود همان طور كه تاكيد موكد به قانون گرايي داشته‌ايم بايد مراقب باشيم كه بعضي از خلاف قانون‌ها و دور زدن‌ها مجددا باب نشود.
 
نماينده تربت جام و تايباد خطاب به رئيس‌جمهور گفت: جناب آقاي دكتر روحاني! شما كه از سلسله جليله روحانيت، انقلابيون و رنج كشيدگان قبل و بعد از انقلاب هستيد تداوم اعتماد مردم را به روحانيت عظيم الشان علي رغم تبليغات سو دشمن بر عليه روحانيت قدر بدانيد و تلاش کنيد حرمت مراجع و بزرگان و رنج كشيدگان نظام و انقلاب و آناني كه ياران انگشت‌شمار امام(ره) و رهبري به شمار مي‌روند، خدشه‌دار نشوند تا هدايت و حمايت و دعاي خير بزرگان ذخيره كار شما باشد.   
 
اسداللهي در ادامه بيان كرد: شما در دفاع پاياني از وزراي محترم پيشنهادي در مجلس شوراي اسلامي فرموديد تعهد من و نمايندگان از وزراي منتخب اجراي منويات مقام معظم رهبري است، پس همان طور كه فرموديد مراقبت شود كه افراطيون و افرادي كه اعتقادي به ولايت فقيه و رهبري ندارند مورد گزينش قرار نگيرند تا سمت و سوي اداره كشور برمبناي شايسته‌سالاري و اعتدال و جلوگيري از جدل‌هاي بي‌حاصل باشد ما برمبناي تكليف شرعي و فرمايشات رهبري به دولت شما كمك كرده و قطعا با نيات خيري كه شما داريد خدا نيز به شما كمك مي‌کند.
 
نماينده تربت جام و تايباد در بيان نكاتي چند در مورد حوزه انتخابيه‌اش خطاب به رئيس‌جمهور و كابينه دولت يازدهم گفت: از كمبود و نبود آب شرب روستاهاي تربت جام و تايباد بگويم يا از بي‌توجهي مسئولين كشوري و استاني در سنوات گذشته در توزيع عادلانه امكانات؟ چرا مناطق ما با وجود پتانسيل‌هاي بالاي اقتصادي و معادن غني سنگ آهن، طلا، زغال سنگ و سيليس سهمش از استان خراسان رضوي فقط بايد 2 درصد باشد.   
 
وي ادامه داد: چرا شاخصه‌هاي آب شرب راه روستايي آسفالته گاز و بهسازي روستايي شهرستان‌ 260 هزار نفره تربت جام بايد از متوسط استان عقب باشد چرا امكانات آموزش عالي برمبناي آمايش و پيشينه فرهنگي و تمدني اين منطقه كه در سابقه فرهنگي و تمدني خود مفاخر كشوري هم چون ابوالوفاي بوزجاني، عبدالرحمان جاويد، ابوالقاسم واقرضي و عارفان نامداري چون زين الدين ابوبكر تايبادي ودهها دانشمند ديگر را دارد گسترش نيابد.   
 
نماينده تايباد و تربت جام گفت: چرا شهرستان‌هايي با  داشتن90 هزار نفر جمعيت بايد دانشگاه علوم پزشكي داشته باشند اما واقعا حوزه انتخابيه تايباد و تربت جام با 420 هزار جمعيت از اين نعمت محروم باشد.   
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس تاكيد كرد: آيا اين عدالتي است كه اسلام از ما مي‌خواهد؟ البته لازم به ذكر است اقداماتي در سنوات اخير با همكاري وزراي محترم در جهت ايجاد واحدهاي آموزش عالي شروع شده كه قابل تقدير و تشكر است.
 
وي در ادامه بيان كرد: مصوبه فرمانداري ويژه تربت جام و صالح آباد از سال 1390 از وزارت كشور به دولت ارسال شد و تمامي مراحل كارشناسي آن نيز انجام شده اما متاسفانه علي رغم اين كه رئيس‌جمهور در تربت جام فرماندهي ويژه را اعلام كردند با اعمال نظر رئيس‌جمهور وقت اين مصوبه تا به حال اجرا نشده است.   
 
اسداللهي در پايان خطاب به رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: خواهش بنده از جنابعالي اين است كه همان طور كه فرموديد اعتدال از عدالت گرفته شده، توزيع اعتبارات و امكانات در كشور بر مبناي عدالت باشد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار