معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اعلام خبر برگزاری همایش ملی حدیث رضوی گفت: تعداد قابل توجهی مقاله از تمام شهرهای کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سید رسول موسوی‌نژادیان با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی حدیث رضوی با رویکرد سبک زندگی دینی از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در قم اظهار داشت: جشنواره امام رضا(ع) قریب به 10 سال است که با محوریت دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود و هر سال در حال گسترش بوده و حوزه‌های بیشتری را زیرپوشش خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این یک حرکت پسندیده و مورد نیاز بوده و در این 10 سال موضوعات مرتبط با امام رضا(ع) در قالب‌های مختلف پژوهشی، داستان، شعر، تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی و دیگر رشته‌های فرهنگی و هنری ارائه شده است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه فراخوان نخستین همایش ملی حدیث رضوی در زمانی مناسب اعلام شد و تعداد قابل توجهی از مقالات نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، بیان داشت: یکی از موضوعات بر زمین مانده‌ای که تا به حال در این جشنواره مطرح نشده بود بحث احادیث امام رضا(ع) بود که با تصویب برگزاری آن توسط این اداره کل با مشارکت موسسه دارالحدیث و سایر مراکز حدیثی کشور و به دنبال آن ارسال 250 مقاله به دبیرخانه این همایش شاهد استقبال بسیار خوبی بودیم.

وی در پایان از اتمام بازبینی مرحله اول مقالات ارسالی خبر داد و گفت: در مرحله اول بازبینی، آثاری که خارج از موضوع همایش بودند تفکیک شده و در حال حاضر نیز مرحله دوم داوری در حال انجام است که گزارش نهایی داوری طی روزهای آینده توسط حجت الاسلام والمسلمین مسعودی دبیر علمی همایش به اطلاع علاقمندان خواهد رسید./س

برچسب ها: قم ، ارسال ، مقاله ، حدیث ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.