نامگذاري دوم ارديبهشت ماه به عنوان روز ملي دوچرخه سواري از سوي مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران پيشنهاد شد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بابك ارسيا رئیس مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران، با اشاره به پيشنهاد نامگذاري دوم ارديبهشت ماه با عنوان روز ملي دوچرخه سواري،‌ گفت: نقش موثر دوچرخه سواري در سلامت عمومي، حفظ محيط زيست و صرفه جويي سوخت موجب پيشنهاد روز دوم ارديبهشت مصادف با 22 آوريل روز زمين پاك با عنوان روز ملي دوچرخه سواري از سوي مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران شده است.

وي با بيان اينکه دوچرخه به عنوان کاربردي ترين وسيله حمل و نقل در جهان از اروپا و آسيا گرفته تا كشورهايي مثل چين و ژاپن متاسفانه در زندگي شهري امروز ايرانيان مغفول مانده، اظهار داشت: ‌به واسطه اين نام گذاري دوچرخه سواري از يک فعاليت تفريحي به عنوان يک ضرورت در زندگي امروز مبدل خواهد شد.  

وي تصريح کرد:‌ در چند سال گذشته جامعه ايراني آغوش خود را به صنعتي شدن و  حتي دوران پساصنعتي بدون توجه به مفهوم توسعه پايدار كه در آن ملاحظات زيست محيطي و سلامت روحي رواني گشوده،‌ زمان آن است که با توسعه ورزش هاي همگاني، استفاده از وسايل حمل و نقل چون دوچرخه و گردشگري آگاهانه اين مقوله مورد توجه و بازبيني جدي از مسئولان قرار گيرد.

رئیس مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران از برگزاري طرح ملي دوچرخه سواران گردشگر خبر داد و افزود: طراحي و اجراي تورهاي دوچرخه سواري دانشجويي و نيز انجام مطالعات و برگزاري نشست هاي تخصصي با موضوع دوچرخه سواري، در راستاي ترويج فرهنگ دوچرخه سواري در جامعه ايراني هدف گذاري شده است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: روز دوم ارديبهشت ماه، همگام با مهيا بودن شرايط اقليمي و محيطي مناسب براي اجراي برنامه هاي ترويجي و تورهاي دوچرخه سواري همگاني درون شهري و بين شهري بهترين زمان خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دوچرخه ، گرشگری ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار