جعفرزاده: بنياد شهيد تهديد نكند/ باهنر: نمايندگان بايد به وظايف قانوني خود عمل كنند

يكي از اعضاي هيئت تحقيق و تفحص از بنياد شهيد در پاسخ به اظهارات زريبافان گفت: تهديدها باعث عقب‌نشيني ما نمي‌شود چرا که ما تا آخرين لحظه موضوع تحقيق و تفحص از بنياد شهيد را دنبال مي‌كنيم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران غلامعلي جعفرزاده نماينده مردم رشت در مجلس در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) در تذكر آئين نامه‌اي خود اظهار داشت: تذكر بنده مبتني بر اصل 3 قانون اساسي و ماده 24 آئين‌نامه داخل مجلس است.
 
وي با اشاره به تحقيق و تفحص از بنياد شهيد افزود: در روند اين تحقق و تفحص به نكات تلخي پي برده‌ايم و در مصاحبه‌اي كه ديروز يكي از سايت‌هاي خبري با بنده انجام داد، مطالبي را در اين باره بيان كردم.
 
عضو كميسيون برنامه و بودجه تصريح كرد: در اين مصاحبه عنوان كردم كه سرنخ‌هايي از اختلاس در تحقيق و تفحص از بنياد شهيد مشاهده شده است و همه مدارك را به مراجع قضايي خواهيم داد، بنده در اين مصاحبه هيچ نامي از فرد خاصي نبرده‌ام.
 
جعفرزاده اضافه كرد: پس از انتشار اين مصاحبه صبح امروز آقاي زريبافان رئيس بنياد شهيد در يك برنامه تلويزيوني مطالبي را به زبان آورده است؛ او در اين مصاحبه تهمت‌ها و افتراهايي را به بنده به عنوان يك نماينده مجلس نسبت داده است كه قطعا در خصوص اين تهمت‌ها به مراجع قضايي مراجعه خواهم كرد و از حقوق ملت و خود دفاع مي‌كنم.
 
نمانيده مردم رشت در مجلس گفت: همچنين آقاي زريبافان در اين مصاحبه عنوان كرده‌ كساني كه در موضوع تحقيق و تفحص از بنياد شهيد هستند، خودشان پرونده دارند.
 
وي در پاسخ به اظهارات رئيس بنياد شهيد تاكيد كرد: ما با هر تهديدي عقب‌نشيني نمي‌كنيم و بيدي نيستيم كه با اين بادها بلرزيم، از اين رو تا آخرين لحظه اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد.
 
عضو كميسيون برنامه و بودجه همچنين اظهار داشت: آقايان اگر پرونده دارند، در جلسه علني مجلس حضور يابند و اين پرونده‌ها را مطرح كنند تا بررسي‌هاي لازم صورت گيرد.
 
وي همچنين با اشاره به تجمع ايثارگران در مقابل درب مجلس خاطرنشان كرد: در حال حاضر به خاطر مديريت ناصحيح در بنياد شهيد تعداد زيادي از جانبازان در مقابل درب مسجد تجمع كرده‌اند، ما 80 مورد تخلف ثبت شده داريم كه به آنها رسيدگي خواهيم كرد.
 
در ادامه، محمدرضا باهنر رئيس جلسه در پاسخ به اظهارات جعفرزاده و تذكر وي گفت: روال نظارتي مجلس منطبق بر قانون است، نمايندگان و مجلس اختياراتي دارند كه براساس قانون به آنها عمل مي‌كنند.
 
وي افزود: در مجلس اگر تهمت و يا سوء ظني به كسي نسبت داده شود، آن فرد مي‌تواند اعتراضش را به هيئت رئيسه ارائه دهد و هيئت رئيسه اين موضوع را رسيدگي كند، همچنان كه در زمان راي اعتماد به وزرا ارائه اينگونه اعتراضات را به مجلس مشاهده كرديم.
 
باهنر با اشاره به تحقيق و تفحص تصريح كرد: تحقيق و تفحص روال قانوني دارد، در جريان تحقيق و تفحص بحث‌ها و سوال‌ها مطرح مي شود تا به رفع ابهامات موجود دست يافته شود.
 
اين نماينده مجلس ادامه داد: البته من از آقاي جعفرزاده خواستم كه تذكرشان متضمن بي‌حرمتي نباشد كه خوشبختانه اين موضوع را رعايت كردند، تذكر وي را وارد مي‌دانم چرا كه نمايندگان سوگند خورده‌اند و به انجام وظايف خود مسئولند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار