عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری گفت: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نمی تواند به تنهایی نسبت به کاهش اثرات خشک شدن دریاچه ارومیه بر بخش کشاورزی بدون همکاری تمامی نهادها و سازمانهای اجتماعی اقدامات چشمگیری را انجام دهد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی در نشست با رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی ضمن تشکر از اقدامات انجام پذیرفته از ناحیه این سازمان در کاهش اثرات خشک شدن دریاچه ارومیه بر اراضی کشاورزی حاشیه این دریاچه گفت: اقدامات صورت پذیرفته لازم بوده ولی بایستی همه نهادها و سازمانهای اجتماعی دیگر نیز این سازمان را در این مطلب یاری رسانند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با توجه به پسروی آب دریاچه ارومیه، بسیاری از مزارع حاصلخیز و باغات مثمرحاشیه دریاچه ارومیه تحت تاثیر آن قرار گرفته است گفت: متاسفانه بیشتر زمین های کشاورزی در اثر کمبود آب زراعی بلا استفاده شده و در برخی موارد نیز، در اثر شوری بیش از حد آب چاه های کشاورزی کیفیت خاک مزارع از بین رفته است .

استاد سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» اظهار کرد: خوشبختانه مردم کشورمان با حضور حماسی خود در انتخابات ، حماسه سیاسی را خلق کردند و لازم است تا با آغاز بکار دولت تدبیر و امید ، نسبت به خلق حماسه اقتصادی جدیت مضاعفی صورت پذیرد.

وي با اشاره به تشكيل دولت فراجناحي از سوي رييس جمهور اظهار كرد: در دولت فراجناحي بايد از همه سلايق و كساني كه دل در گرو نظام اسلامي دارند به ويژه نخبگان حوزه و دانشگاه استفاده شود لذا امید می رود دولت اعتدال، اميد و تدبير بتواند از همه سلايق مختلف استفاده و دولت فراجناحي را در عمل نشان دهد.

عضو کمیسیون پاسداری از ولایت فقیه در مجلس خبرگان با بیان اینکه اميدواريم رييس جمهوري آينده بتواند با رفع مشكلات به يك دلبستگي و هماهنگي داخلي برسد و با ايجاد روابط صميمانه با كشورهاي مختلف جهان در عرصه بين المللي جايگاه جمهوري اسلامي ايران را به موقعيت و شأن در خور نظام اسلامي برساند افزود: باید برای رسیدن به همه آرزوهای دیرینه ملت فداکار ایران و جامه عمل پوشاندن به شعارهای انقلاب و خواسته‌های ملت ایران همه دست به دست هم دهند و در صدد کارشکنی و سنگ اندازی نباشند تا دولت هم بتواند بر مسائل جزئی موجود در داخل غلبه پیدا کند.

وی با بیان اینکه حق ملت ایران است که بهترین جایگاه اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی را داشته باشند افزود: آیت الله دکتر حسن روحانی ریاست کمیسیون های "سیاسی اجتماعی" و "پاسداری و حراست از ولایت فقیه" مجلس خبرگان رهبری را برعهده دارند و از آنجایی که در این دو کمیسیون بنده نیز عضویت دارم لذا زمینه ارتباطی خوبی با ایشان وجود دارد و از این طریق می توان مشکلات موجود در منطقه را حل و فصل نمود. گفتنی است :در آغاز این دیدار دکترمسعود محمدیان رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته از سوی این سازمان در رابطه با دریاچه ارومیه ارائه و از نماینده مجلس خبرگان رهبری خواست تا نسبت به انعکاس مشکلات بخش کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه اقدامات لازم را بعمل رساند. /س

 

برچسب ها: احیای ، دریاچه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.