سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس گفت: بدون قطع ريشه‌هاي سرطاني مفاسد اقتصادي سخن گفتن از حماسه اقتصادي بي‌فايده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مصطفي افضلي‌فرد نماينده مردم اردبيل، نير و نمين در مجلس در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) بهارستان گفت: لازم مي‌دانم مراتب حمايت عملي خود را از دولت تدبير و اميد اعلام داشته و اميد دارم كه با تعامل دولت و مجلس شاهد حل مشكلات اساسي ملت بزرگ و سرافراز ايران اسلامي باشيم.   
 
سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس با بيان اينكه براي تقويت اين مهم ذكر چند نكته را به رئيس‌جمهور لازم مي‌دانم، اظهار داشت: جناب آقاي رئيس‌جمهور! جنابعالي در سخنان پرمحتوا و شايسته خود در برابر نمايندگان ملت تاكيد داشتيد كه من تذكر، سوال و حتي استيضاح را به ديده منت مي‌نهم اما برخي از مشاوران شما متاسفانه از ادبيات افراطي و تند عليه نمايندگاني كه براساس وظيفه قانوني خود و به صورت مستمر در مخالفت با برخي از وزراي پيشنهادي جنابعالي سخنراني كرده‌اند، استفاده مي‌كنند.
 
وي تصريح كرد: به آن‌ها گوشزد کنيد كه پيام اعتدال مردم و جنابعالي را درك و از سخنان تند و غيرقانوني پرهيز کنند كه امام(ره) فرمودند تندروي عاقبت خوبي ندارد.
 
افضلي‌فرد ادامه داد: همان طور كه رهبر عزيز انقلاب اسلامي در مراسم تنفيذ اشاره كردند اعتدال يعني اسلام به صورت تام،‌ تمام و يكپارچه و اميد است اين مطلب هم با بيان سليس و روشن شما به اصحاب دولت تبيين شود.
 
نماينده مردم اردبيل در ادامه اظهار داشت: جناب آقاي رئيس‌جمهور ! مجلس شوراي اسلامي با راي به وزراي پيشنهادي اقتصادي اولين گام را براي تحقق حماسه اقتصادي محكم برداشت و اكنون نوبت تيم اقتصادي دولت است كه زمينه تحقق جامع آن را فراهم آورد.   
 
وي با بيان اينكه از جمله نكاتي كه بايد در اين خصوص مد نظر قرار گيرد تقويت همه‌جانبه نهادهاي نظارتي و بازرسي براي كوتاه كردن دست دلالان، ويژه‌خواران و رانت‌خواران است، گفت: دلالان با جمع آوري كالاهاي اساسي از بازار، توزيع و قيمت آن را به دست مي‌گيرند و اجازه نمي‌دهند اين كالاي اساسي كه رساندن آن به دست مردم جزو برنامه‌هاي اوليه شماست،  به صورت عادلانه دست مصرف كنندگان برسد.   
 
سخنگوي كميسيون اصل 90 ادامه داد: ايجاد اشتغال پايدار و درآمدزا و در نتيجه تقليل نرخ بيكاري در سايه حمايت از توليد و در وهله نخست به اعطاي سهم توليد از اجراي هدفمندي يارانه‌هاست كه متاسفانه طبق اعلام ديوان محاسبات از 30 درصد تنها 3 درصد آن در اختيار توليد قرار گرفت.
 
وي اظهار داشت: تسريع در پرداخت تسهيلات مصوب ارزي و ريالي صندوق توسعه ملي، فروش مازاد دارويي بانك‌ها و تبديل آن به تسهيلات مورد نياز بانك‌هاي توليدي صنعتي و كشاورزي از جمله راهكارهاي عملي حمايت از توليد است.   
 
افضلي‌فرد با بيان اين كه اجراي كامل طرح‌هاي توسعه كشاورزي كه جايگاه ويژه‌اي در حماسه اقتصادي دارد به عوامل متعدد به ويژه تامين آب زراعي بستگي دارد، گفت: با وجود حق آب‌هاي قانوني و مستمر در نتيجه سهل انگاري و بي لياقتي مسئولان مربوط اين حق آب تامين نشد و نتيجه اين اجحاف افول كشاورزي و كم رنگ شدن طرح‌هاي توسعه و افزايش خيل بيكاران در اين حوزه بوده است كه رفع چالش‌هاي موجود مي‌تواند گامي بلند در تحقق حماسه اقتصادي باشد.   
 
وي با بيان اينكه مبارزه جامع و نظام‌مند رئيس‌جمهور با مفاسد اقتصادي جايگاه برجسته‌اي در تحقق حماسه اقتصادي دارد، تاكيد كرد: با وجود اختلاس‌ها و فساد اقتصادي مجالي براي رشد سرمايه گذاري و مناسبات سالم اقتصادي نخواهد بود، عمده ترين نشان اين توفيق در اين مبارزه تناسب احكام با ميزان و نوع جرايم اجراي قاطع احكام صادره و بالاخره بازدارنده بودن آن است.   
 
سخنگوي كميسيون اصل 90 در پايان اظهار داشت: رئيس‌جمهور محترم! رهبر عزيز انقلاب از عملكرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گله‌مند بودند، اميدواريم جنابعالي و به ويژه تيم اقتصادي و نهادهاي نظارتي و بازرسي تحت امر شما همكاري و تعامل موثر و پايدار با مجلس اهتمام ويژه‌اي براي مبارزه بي‌امان با مفاسد اقتصادي داشته باشد وگرنه بدون قطع ريشه‌هاي سرطاني مفاسد اقتصادي سخن گفتن ازحماسه اقتصادي بي‌فايده خواهد بود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار