همزمان با گرامیداشت دهه کرامت، جشن زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی در خراسان شمالی برگزار می شود



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ ، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه انتقال فرهنگ رضوی مهمترین دستاورد جشن های زیر سایه خورشید است، گفت: مهمترین دلایل موفقیت جشن های زیر سایه خورشید به عنوان یکی از ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت تدابیر مناسب در اجرای برنامه ها و ارادت عموم افراد به ساحت حضرت رضا(ع) است.
 هاشم شیرازیان با بیان اینکه ایام دهه کرامت سراسر در بردارنده فضایل اخلاقی و انسانی است، برنامه ریزی درست و بهره مندی از ظرفیت ها را در این باره مورد تأکید قرار داد و با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته از حضور چهار خادم حرم رضوی در برنامه جشن زیر سایه خورشید در استان خبر داد و گفت: برنامه استقبال از خدام صبح روز پنج شنبه 21 شهریور و در شهرستان های فاروج و شیروان انجام می شود.
 شیرازیان، افزود : استقبال ویژه از خدام نیز عصر پنج شنبه در محل امامزاده سلطان سیدعباس(ع) بجنورد با حضور مردم و مسئولان برگزار و با قرائت دعای کمیل، مداحی و مولودی ادامه می یابد.
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز از آمادگی امامزاده بجنورد به منظور استقبال از خدام حرم امام رضا(ع) خبر داد و گفت: با توجه به نامگذاری پنجم ذیقعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم سال 1392، یادمان امامزادگان نیز در برنامه جشن زیر سایه خورشید برگزار می شود.
وی فضاسازی شبستان های امامزاده سلطان سیدعباس(ع) بجنورد با تصاویر مرتبط به صورت نمایشگاه را از جمله برنامه ها تدوینی اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، نماز جماعت مغرب و عشاء نیز با حضور خدام و مردم و به امامت "حجت الاسلام یعقوبی" امام جمعه بجنورد اقامه می شود.
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه ایام دهه کرامت،بستری مناسب برای نشر ارزش های دینی و معنوی و عمومیت بخشی به این فرهنگ ارزشمند در جامعه است، آن را فرصتی ویژه دانست و بر بهره برداری از این بستر و تبلیغات محیطی و رسانه ای تأکید کرد.
 دهه اول ذی القعده از ولادت با سعادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) تا ولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع)، به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.