![زن بلاگر صحنهسازی کرد](https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1403/11/23/20339177_644.jpg)
وی بیان داشت: در این جلسه بر توجه جدی به شهر کرمان با توجه به کانون بحران بودن آن در تصادفات فوتی و جرحی، توسعه معابر ایمن پیاده، ممنوعیت ورود کامیونها به شهر، مدیریت سرعت، توسعه روشنایی معابر و استقرار دوربینهای ثابت کنترل ترافیک در کمربندیها تاکید شد.
ناظری با بیان اینکه تاریکی یکی از عوامل اصلی در بروز تصادفات است، تصریح کرد: با توسعه روشنایی معابر و امکان دید بهتر برای رانندگان در شب از تعداد حوادث رانندگی کاسته میشود.
جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان عنوان کرد: سهم سازمانهای مقصر در بروز حوادث رانندگی نیز برابر ماده قانونی قانون راهنمایی و رانندگی باید مشخص شود.
وی گفت: ممنوعیت ورود کامیونها به شهر کرمان از چند سال قبل مطرح شده و با توجه به اینکه مصوبه شورای ترافیک استان را دارد، تاکنون اجرایی نشده است.
ناظری از کاهش 45 درصدی تصادفات فوتی در محورهای برونشهری استان در پنچ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: جمع تصادفات فوتی در محورهای برون شهری در سال گذشته 242 فقره بوده که در سال جاری به 145 فقره کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه تعداد کشتهشدگان این حوادث نیز 171 نفر بوده که این تعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، اذعان داشت: تصادفات جرحی و آسیب دیدگان آن در سطح استان کرمان کاهش داشته است.
ناظری برخورد با تخلفات حادثهساز را یکی از عوامل مهم کاهش تصادفات دانست و گفت: در چهار ماه نخست امسال تعداد تصادفات درونشهری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع تصادفات درونشهری در استان کرمان 24 درصد مربوط به نقش عابران پیاده و 56 درصد مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است./ج1